جانشین مدیریت امور مجاورین آستان قدس رضوی از آغاز اجرای برنامه توزیع غذای متبرک حضرت رضا(ع) در بیمارستان های استان خراسان رضوی خبر داد.

آغاز توزیع ۱۸ هزار پرس غذای متبرک حضرت رضا(ع) در بیمارستان های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، هادی غلامی با اعلام این خبر، اظهار کرد: بعد از توزیع غذای متبرک حضرت رضا(ع) در همه بیمارستاهای سطح شهر مشهد، این برنامه در بیمارستان های دیگر شهرهای خراسان رضوی در حال اجرا است.
وی بیان کرد: این طرح از شهر کم برخوردار سرخس شروع شده و شهرهای جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، نیشابور و سبزوار به ترتیب در اولویت اجرای طرح قرار گرفته اند و بعد از آن دیگر شهرهای استان تحت پوشش طرح قرار می گیرند.
غلامی با اعلام این نکته که این برنامه از تاریخ هفتم تا دوازدهم ماه محرم متوقف می شود و بعد از این تاریخ، توزیع غذا از سر گرفته می شود، اظهار کرد: اجرای این طرح حمایتی تا سیزدهم شهریورماه و با پوشش کامل همه بیمارستان های استان به ویژه مراکز درمانی دارای بیماران کرونایی به تعداد ۱۸ هزار پرس غذای متبرک حضرت ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه برای شهرستانهای بزرگ موقوفه دار سهمیه ۱۰۰۰ پرس و برای شهرستان های کوچک تر، متوسط ۵۰۰ پرس غذا در نظر گرفته شده، ابراز کرد: در کنار توزیع غذا در بیمارستانها، بخشی از سهمیه غذای هر شهرستان در میان ساکنان مناطق محروم و روستاهای پیرامونی توزیع می شود.
این مقام مسئول، توجه به رعایت اصول و شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا در مراحل مختلف تهیه و طبخ غذا و بارگیری آن از در مهمانسرای حرم مطهر رضوی و حمل با خودروهای مخصوص غذا تا مقاصد در نظر گرفته شده در شهرستانها را از جمله نکات مورد تاکید از سوی آستان قدس رضوی عنوان کرد.
وی ادامه داد: خادمان بارگاه منور حضرت رضا(ع) با ورود به هر شهری همراه مسئولان شهری و امام جمعه، از بیمارستانها بازدید و ضمن اجرای مراسم توسل به اهل بیت(ع)، سهمیه معین شده را در اختیار کادر بیمارستانها قرار می دهند تا با ملاحظات بهداشتی خود بین کارکنان و بیماران توزیع شود.  
غلامی به کیفیت خدمت رسانی خادمیاران هم اشاره کرد و گفت: خادمیاران از مسیر کانون مرکزی خادمیاری هر شهر، سهمیه غذای اقشار کم بضاعت را در مناطق حاشیه شهرها و روستاهای محروم توزیع می کنند.
یادآور می شود، در فاز نخست مرحله دوم برنامه تهیه و توزیع غذای متبرک حضرت ثامن الحجج(ع)، ۱۸ بیمارستان شهر مشهد از ۳۰ هزار پرس غذای حضرت در طول دهه ولایت بهره مند شدند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.