عضو هیات علمی گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آموزش نکات بهداشتی در خصوص جلوگیری از ابتلا به کرونا باید بدون ایجاد ترس و نگرانی برای کودکان باشد.

از ایجاد ترس افراطی برای کودکان در جنگ با کرونا بپرهیزید
به گزارش قدس آنلاین، پیمان هاشمیان عضو هیات علمی گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط کرونایی احتمال اختلال اضطرابی در کودکان وجود دارد که باید به موقع آن‌ها را شناسایی و درمان کرد.
او افزود:  تخیل در سنین پنج تا ده سالگی یک مکانیزم خوب است حتی در سن پنج سالگی نشان خلاقیت کودک است.
عضو هیات علمی گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در دوران مدرسه کودک باید تمرکز بیشتری بر مسائل درسی و هنری داشته باشد، ادامه داد: والدین باید مراقب اضطراب افراطی کودک باشند، زیرا نگرانی بیش از حد، علائم جسمی مانند دل درد، سردرد، مشکلات گوارشی، تپش قلب را برای کودک به همراه خواهد داشت.
هاشمیان بیان کرد: ترس از کرونا، وسواس در ارتباط با کرونا، باعث می‌شود تا عملکرد تحصیلی و شخصی کودک کاهش یابد بنابراین والدین باید آموزش نکات بهداشتی را به کودکان به شکل غیر مستقیم و با زبان قابل فهم کودک مطرح کنند و اجازه ندهند که کودک درگیر ترس بیش از حد از کرونا شود.
او با بیان اینکه ترس بیش از حد کودک، مشکلات روحی برای او ایجاد می‌کند و می‌تواند عوارض اضطرابی قبلی زمینه ساز اضطراب جدید شود، تصریح کرد: باید از طریق بازی درمانی جملات مثبت در خصوص کرونا به کودک بیان شود تا ضمن افزایش اطلاعات نسبت به این بیماری کودک دچار اضطراب نشوند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: دندان قروچه، تیک، شب ادراری، لکنت، دل درد، سردرد، بدن درد، وسواس در شستشو از جمله نشانه‌های اضطراب کودکان باشد.
هاشمیان اظهار کرد: در شرایط کرونایی والدین زمان بیشتری برای توجه و محبت به کودکان نشان دهند و برنامه‌های آموزشی در خصوص ارتباط با کودک را بیاموزند.
او افزود: اصول فرزند پروری را والدین در شرایط کرونایی باید بهتر بیاموزند و در انتقال مسائل اصول بهداشتی ظرافت روحی کودکان را در نظر بگیرند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.