لیگ نوزدهم فوتبال ایران با قهرمانی مقتدرانه پرسپولیس و سقوط هر دو نماینده استان بوشهر به لیگ دسته یک پایان یافت.

وداع تلخ نمایندگان بوشهر با لیگ برتر/ دیاباته آقای گل شد/ سهمیه آسیایی برای شاگردان مجیدی و نکونام

قدس آنلاین: در پایان رقابت های امروز پرسپولیس به‌عنوان قهرمانی به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی فصل آینده لیگ قهرمانان شد. استقلال و فولاد با قرار گرفتن در رتبه‌های دوم و سوم به پلی‌آف لیگ قهرمانان رسیدند و شاهین‌بوشهر و پارس جنوبی نیز به لیگ دسته اول سقوط کردند.

در ورزشگاه آزادی تهران، قهرمان زودهنگام بازی ها توانستند در یک بازی برتر سایپا را به سه گل مغلوب کنند.

بُرد قهرمان در گام پایانی / سایپا لیگ برتری ماند

با این نتیجه سایپا با ۲۹ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه چهاردهم به فصل جاری پایان داد تا با خوش‌شانسی در لیگ برتر ماندگار شود.

پیش از آغاز بازی، اعضای تیم سایپا برای بازیکنان پرسپولیس به‌عنوان قهرمان لیگ تونل افتخار بستند.

پرسپولیس در دقیقه 3 با پاس بشار رسن و ضربه وحید امیری به گل دست یافت.

در دقیقه ۱۸ اشتباه دروازه‌بان سایپا موجب شد که «اوساگونا» گلزنی کند، اما پرچم کمک داور به نشان آفساید بالا رفت تا گل مردود شود.

در دقیقه ۴۵ بازهم بشار رسن پایه گذار گلی شد که با ضربه سر اوساگونا همراه شد.  این اولین گل اوساگونا در پیراهن پرسپولیس بود.

در دقیقه ۶۵ ضربه آزاد تماشایی «مهدی ترابی» به دیرک دروازه سایپا برخورد کرد و تبدیل به گل نشد اما در دقیقه ۸۹ علی علیپور که به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده با ضربه‌ای تماشایی دوازدهمین گل خود را در فصل جاری لیگ برتر  به ثمر رساند.

سهمیه برای شاگردان مجیدی

در بوشهر، استقلال توانست شاهین بوشهر را شکست دهد تا هم سهمیه آسیایی و هم آقای گلی دیاباته را تضمین کند.

شاهین بوشهر در دقیقه ۲۵ با شوت سنگین و راه دور میلاد صارمی به زیبایی دروازه سیدحسین حسینی را باز کرد.

اما با آغاز نیمه دوم وریا غفوری روی پاس مهدی قائدی دروازه شاهین را در دقیقه ۴۸ باز کرد و بازی را به تساوی کشاند.

دیاباته فرصت فوق العاده گلزنی را در دقیقه ۶۳ روی پاس قائدی و در شرایط تک به تک با دروازه‌بان شاهین، از دست داد اما این بازیکن چند دقیقه بعد با پاس زیبای اسماعیلی گل دوم استقلال و گل چهاردهم خود را در لیگ برتر به ثمر رساند.

کار خوب استقلالی‌ها در دقیقه ۷۲ فرصت خوبی برای قائدی ایجاد شد تا این بازیکن با یک شوت خوب دروازه شاهین را برای بار سوم باز کند؛ قائدی با این گل به وعده خود به هواداران این تیم عمل کرد و ۱۰ گله شد.

در دقیقه ۸۱ سانتر مطهری با اشتباه وحشتناک دروازه‌بان شاهین همراه شد تا دیاباته دروازه خالی را به‌راحتی باز کند. دیاباته با دو گلی که در این دیدار به ثمر رساند، آقای گل لیگ برتر لقب گرفت.

لیگ بد برای سپاهان بحران‌زده

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال، تیم فوتبال پیکان که در موقعیت خطر برای سقوط به لیگ دسته اول قرار داشت، از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف تیم سپاهان رفت.

در شرایطی که در نیمه نخست پیام نیازمند چند بار با واکنش‌های خود مانع از فروپاشی دروازه سپاهان شد، محمد محبی طلایی پوشان را در آخرین دقیقه از نیمه نخست از تیم میزبان پیش انداخت.

در نیمه دوم اما شاگردان عبدالله ویسی بازی هجومی را در دستور کار قرار دادند و در دقیقه ۵۱ توسط شهریار مغانلو از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاندند. با این نتیجه سپاهان بحران زده در جایگاه پنجم قرار گرفت و نتوانست جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد.

روز تاریخی برای فولاد

دیدار تیم‌های فوتبال فولاد و تراکتور در چارچوب هفته پایانی نوزدهمین فصل رقابت‌های لیگ برتر ایران در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان با نتیجه یک بر صفر به نفع میزبان پایان یافت. 

دو تیم در هفته پایانی لیگ برتر در حالی به مصاف هم رفتند که تراکتور در کورس رقابت با استقلال تهران برای کسب نایب قهرمانی لیگ و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا قرار داشته و به شدت به ۳ امتیاز این مسابقه نیاز دارند.

در سوی دیگر میدان، فولاد که تا قبل از این مسابقه با ۴۸ امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار داشت، در صورت برتری مقابل تراکتور و در صورت نتیجه نگرفتن سپاهان می‌توانست در جایگاه سوم جدول قرار بگیرد و سهمیه آسیایی خود را قطعی کند.

سهمیه آسیایی در هفته آخر به فولاد رسید/تراکتور در انتظار جام حذفی

در دقیقه هفتم این مسابقه، فولادی‌ها در میانه‌های زمین صاحب ضربه ایستگاهی شدند که عارف آقاسی مدافع وسط فولاد و یکی از بهترین مدافعان این فصل لیگ برتر، در شلوغی محوطه جریمه، توپ ارسالی توسط وحید حیدریه را با ضربه سر وارد دروازه تراکتور کرد و فولادی‌ها را یک بر صفر پیش انداخت.

در دقیقه ۴۲ این مسابقه تراکتور موفق شد از روی یک ضربه ایستگاهی و توسط میثم تیموری دروازه فولاد را باز کند اما کمک داور آفساید اعلام کرد تا خوشحالی تراکتوری‌ها زیاد طول نکشد و در نهایت نیز نیمه نخست این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود فولاد پایان یافت.

تراکتوری‌ها که همه تلاش خود را می‌کردند تا گل خورده را جبران کنند اما در نهایت تلاش بازیکنان تراکتور به نتیجه نرسید و این مسابقه با همان نتیجه یک بر صفر به سود فولاد خوزستان پایان یافت.

با این نتیجه فولاد خوزستان ۵۱ امتیازی شد و ضمن قرار گرفتن در جایگاه سوم جدول، سهمیه حضور در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد.

تراکتور هم تا قبل از هفته آخر، در رتبه سوم جدول قرار داشت، با ۵۰ امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت و لیگ برتر را به پایان رساند و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به رقابت‌های جام حذفی چشم دوخت.

در دیگر بازی‌ها چه گذشت

گل‌گهر سیرجان در یک بازی از سد میزبان خود ذوب‌آهن گذشت اما در پایان هر دو تیم در لیگ برتر باقی ماندند.

امین پورعلی(۲۳)، میلاد کمندانی(۴۵) و یونس شاکری(۶۰) برای گل‌گهر موفق به گلزنی شدند و هر دو گل تیم میزبان توسط دارکو بیدوف در دقایق ۴۵ و ۸۵ زده شد که گل نخست از روی نقطه پنالتی زده شد. با این نتیجه تیم سیرجانی در ادامه نتایج خوب خود ۳۳ امتیازی شد و در رده دهم جدول رده‌بندی قرار گرفت. شاگردان لوکا بوناچیچ نیز با وجود شکست، ۳۰ امتیازی ماندند و در جایگاه نازل و دور از انتظار دوازدهم لیگ نوزدهم را به پایان رساندند.

در مشهد دیدار تیم‌های شهر خودرو نساجی مازندران در هفته‌ سی‌ام لیگ برتر باشگاه‌های ایران با تساوی بدون گل پایان یافت.

شهر خودرو با این تساوی با ۴۶ امتیاز در رتبه ششم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گرفت و نساجی مازندران با ۳۸ امتیاز جایگاه نهم را به خود اختصاص داد.

سید مهدی رحمتی غایب بزرگ شهر خودرو در این دیدار بود. او به خاطر اتفاقاتی که در بازی با سپاهان رخ داد از سوی سهراب بختیاری‌زاده اخراج شد.

در دیدار دیگر این هفته نفت مسجد سلیمان با برتری برابر پارس جنوبی، میهمان خود را راهی لیگ دسته اول فوتبال کشور کرد.

این دیدار برای شاگردان تارتار بازی تشریفاتی محسوب می‌شد اما پارس جنوبی در این مسابقه برای بقا در لیگ برتر به ۳ امتیاز این دیدار نیاز مبرم داشت.

این بازی تقریبا پایاپای دنبال می‌شد اما امید سینگ روی اشتباه مدافع پارس جم دروازه حریف را باز کرد تا بدین ترتیب جواز سقوط تیم سابق خود به لیگ دسته اول را امضا کرده باشد.

با این نتیجه پارس جنوبی با ۲۷ امتیاز در رده ۱۵ جدول قرار گرفت و به لیگ دسته اول فوتبال کشور سقوط کرد. نفت مسجد سلیمان هم با ۳۸ امتیاز در رده هشتم جدول لیگ را به اتمام رساند.

تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز هم با برتری یک بر صفر برابر صنعت نفت آبادان، لیگ برتر را به پایان رساند و از سقوط به لیگ پایین‌تر نجات یافت.

در دقیقه ۳۸ فردین عابدینی با ضربه سر توپ ارسالی توسط اتابک زارعی از جناح راست را وارد دروازه صنعت نفت کرد و یک بر صفر ماشین‌سازی را پیش انداخت  و بازی با همین نتیجه پایان یافت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.