معاون درمان وزارت بهداشت، آسیب پذیرترین گروه ها و بیشترین مرگ و میر بیماران کرونایی را مربوط به سالمندان و افراد با بیماری های زمینه ای دانست.

کودکان و جوانان حلقه انتقال کرونا هستند/تجمعات باید مدیریت شود

قدس آنلاین؛ قاسم جان بابایی، گفت: پزشکان ایرانی از فرهیخته ترین پزشکان منطقه و دنیا هستند و از نظر توانمندی و مهارت نیروی انسانی در حوزه سلامت مشکلی نداریم اما در حوزه زیرساخت ها، ضعف هایی داریم.

وی ادامه داد: میزان تخت بیمارستانی در ایران به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت ۱.۷ تخت است، اما در کشورهای اروپایی بیشتر از ۶ و در ژاپن ۱۳ تخت بیمارستانی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت است.

جان بابایی اضافه کرد: فکر نکنیم بیماری کرونا تمام شده است. برخی کشورها بودند که ابتدا وجود موارد بیماری را انکار می کردند اما بعد از دو سه هفته گرفتار شدند و کشورهایی هستند که آمار کرونا در آنها چندین برابر ایران است اما آمار آنها شفاف و صادقانه بیان نمی شود.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف ما در کنترل بیماری کرونا باید کاهش مرگ و میر باشد، چون آسیب غیر قابل جبرانی است.

وی ادامه داد: برای بیماری های ویروسی یا باید واکسن تولید شود و یا ویروس ضعیف شده و تغییر ساختار دهد تا کنون هیج درمان دارویی قطعی برای کرونا کشف نشده و فقط دو داروی ارزان قیمت موجب کاهش مرگ و میر بیماران می شود اما عامل اصلی در کاهش مرگ و میر بیماران در بیمارستان ها، نیروی انسانی است.

جان بابایی تاکید کرد: اپیدمی کرونا در یک کشور همانند یک مامور بود که نقاط قوت و آسیب پذیر ما و همه نظام های سلامت کشورها را نشان داد و باید در فرصت پیش رو، نقاط آسیب پذیر را جبران کنیم. البته باید مراقبت کنیم تا تجمعات و مراسم ها، مدیریت شود و در فضاهایی مانند زندان ها، مراکز نگهداری سالمندان و بهزیستی ها، مراقبت بیشتری کنیم.

وی تصریح کرد: آسیب پذیرترین گروه ها و بیشترین مرگ و میر بیماران کرونا مربوط به سالمندان و افراد با بیماری های زمینه ای است اما کودکان و جوانان حلقه انتقال کرونا هستند که باید از همه این گروه ها، مراقبت کنیم. حوزه بهداشت باید خیلی وقت بگذارد که شرایط موجود، حفظ شود و بیماریابی در همه مناطق از جمله روستاها و محلات و با استفاده از همه پتانسیل ها، تقویت شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.