مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۰۳گروه بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های حسینی طی ماه‌های محرم و صفر در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نظارت دارند.

نظارت ۲۰۳ گروه بازرسی بهداشت خراسان رضوی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های حسینی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وب‌دا، علی‌اصغر حسنی با اشاره به ساماندهی ۲۰۳ گروه بازرسی به‌منظور نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های حسینی طی ماه‌های محرم و صفر در این استان، اظهار کرد: ۱۲۰ گروه بهداشتی از این تعداد در شهر مشهد و بقیه در ۱۳ شهرستان دیگر زیرپوشش این دانشگاه فعالیت خواهند داشت.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: در این راستا بیش از ۴۸۰  بازرس و کارشناس بهداشتی بر اجرای پروتکل‌ها و موازین بهداشتی در شرایط کرونایی طی ماه‌های محرم و صفر نظارت دارند.

وی ادامه داد: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی برپایی مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در مکان‌های مسقف ممنوع است و فقط در مکان‌های روباز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی میسر است.

حسنی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی رعایت فاصله‌گذاری بین شرکت‌کنندگان مراسم عزاداری از هر چهار طرف دستکم ۲ متر با حداقل میزان تجمع است و سقف مدت‌زمان برگزاری مراسم عزاداری ۲ ساعت است و در این مدت هرگونه پذیرایی ممنوع خواهد بود.

وی یادآور شد: همچنین برپایی هر نوع ایستگاه‌ صلواتی توزیع نذورات و چای در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور ممنوع اعلام‌شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اذعان کرد: استفاده از ماسک به‌صورت مستمر در زمان برگزاری مراسم، ممنوعیت جابه‌جایی هیئت‌ها و حرکت دسته‌ها، ممنوعیت استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در زمان برگزاری مراسم، سینه‌زنی و زنجیرزنی در محل مراسم بدون جابه‌جایی و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری  مورد تأکید است.

حسنی تأکید کرد: در ایام محرم و صفر امسال هیئت‌های مذهبی برای برپایی مراسم خود باید از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.