معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طی ۱۲ روز اجرای "طرح ملی تابستانه کتاب" ۵۵ هزار و ۳۳۵ جلد کتاب به ارزش ۱۹ میلیارد و ۱۱ میلیون ریال توسط کتاب فروشی ها این استان به فروش رسید.

فروش ۱۹ میلیارد  کتاب در طرح تابستانه خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر اظهار کرد: ۸۲ کتابفروشی از سراسر خراسان رضوی در طرح تابستانه فروش کتاب سال ۱۳۹۹ شرکت داشتند که از این تعداد ۶۳ کتابفروشی مربوط به مشهد و ۱۹ کتابفروشی مربوط به سایر شهرستانهای استان بود.

وی ادامه داد: از کل کتابفروشی‌های شرکت کننده در این طرح، ۶۲ کتابفروشی در مشهد و ۱۶ کتابفروشی در سایر شهرستانهای خراسان رضوی موفق به فروش کتاب شدند.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: کل یارانه اختصاص یافته به خراسان رضوی در طرح تابستانه کتاب امسال سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود که از این میزان سه میلیارد و ۴۰۶ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۷۱۴ ریال مصرف شد.

وی افزود: در این دوره از برگزاری طرح تابستان کتاب که از ۱۸ تا ۳۰ مرداد ماه امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی برگزار شد این استان برای چهارمین سال پیاپی به عنوان یکی از فعال‌ترین و پرفروش‌ترین استانها در طرح مزبور شناخته شد.

تحفه‌گر ادامه داد: تسهیلات ارزان قیمت از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ به توسعه کتابفروشیهای استان اختصاص یافته است.

وی گفت: میزان استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه تا ۱۰ میلیارد ریال به کتابفروشیهای استان خراسان رضوی اختصاص یافته که درخواست بیش از این مبلغ از سوی کتابفروشیها باید ابتدا در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بررسی و سپس به تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برسد که سامانه ''تحفه'' برای این منظور در وزارتخانه تمهید شده است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: تاکنون تعدادی از کتابفروشی‌ها در خراسان رضوی از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کرده‌اند و همچنان از درخواستهای جدید با ایده‌های نو در این زمینه استقبال می‌کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.