رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: هم اکنون بیش از هشت هزار و ۴۰۰ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص عضو این نهاد در خدمت به بیماران فعالیت می‌کنند.

۸۴۰۰ پزشک در مشهد به بیماران خدمت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی بیرجندی نژاد  همزمان با روز پزشک  اظهار کرد: بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد پزشک عمومی، حدود دو هزار و ۷۵۰ نفر پزشک متخصص و بقیه فوق تخصص هستند.
وی ادامه داد: روز پزشک امسال روایتگر ایثار و جوانمردی کسانی است که درمان مردم را بر جان خود مقدم دانستند و قسم نامه طبابتشان را با نثار جان بر صفحات تاریخ ثبت کردند. 
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: هشت تن از پزشکان متخصص و عمومی عضو این نهاد از زمان شیوع کرونا تا کنون از جان خود در خدمت به بیماران گذشتند و شهید مدافع سلامت شدند.
بیرجندی نژاد افزود: سه تن از این پزشکان شهید متخصص در رشته‌های اطفال، داخلی و انکولوژی و پنج تن از آنها پزشک عمومی بودند.
وی ادامه داد: حدود ۹۵ درصد از همکاران ما در دوران کرونا فعال و با تمام مخاطرات به طبابت بیماران مشغول بودند اما پزشکان رشته‌های عفونی، ریه و داخلی و همچنین پزشکان عمومی بار بیشتری را در این دوران به دوش کشیده‌اند.
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی های انجام شده طی این مدت افزون بر یک میلیون بار مراجعه بیماران به مطب های پزشکی و درمانگاهها و مراکز پاراکلینیکی در مشهد به ثبت رسیده است.
بیرجندی نژاد ضمن تشکر از پرداخت مطالبات معوق پزشکان از سوی سازمانهای بیمه‌گر در شرایط کرونایی افزود: پرداخت کارانه پزشکان همچنان با بیش از ۱۵ ماه تاخیر مواجه است.
وی ادامه داد: از مردم تقاضا می کنیم که واقعیت بیماری کرونا را باور کنند و با پذیرش مسوولیت اجتماعی خود در قبال کادر بهداشت و درمان، هموطنان و به ویژه خانواده هایشان رعایت موازین بهداشتی را در اولویت قرار دهند. 
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: تاسی به سیره و روش سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در ایام سوگواری پیش رو انتظار جامعه پزشکی از هر شیعه‌ واقعی و راستین است. 
بیرجندی نژاد گفت: مردم باید شعار "هر خانه یک حسینیه" را جامه‌ عمل بپوشانند و با استفاده حداکثری از فضای مجازی و رسانه‌ها و توزیع بسته های مواد غذایی خام به جای غذای آماده، محرم امسال را با شکوه تمام و با پرهیز از به خطر انداختن جان خود و دیگران برگزار کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.