رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: بیش از ۳۰۰ نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی مشهد به کرونا مبتلا شده‌اند.

ابتلاء بیش از ۳۰۰ نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی مشهد به کرونا

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی بیرجندی‌نژاد در خصوص تعداد پزشکان مبتلا شده به کرونا، اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ نفر از همکاران ما در سازمان نظام پزشکی تاکنون به کرونا مبتلا شدند. این را باید مدنظر داشت که این تعداد شامل کادر درمان مانند پرستاران و دیگر پرسنل فعال در بخش سلامت نیست.

وی با اشاره به اینکه «این ۳۰۰ نفر صرفا اعضای سازمان نظام پزشکی هستند»، افزود: جمع کثیری از پرستاران ما و دیگر پرسنل بیمارستان‌ها نیز به کرونا مبتلا شدند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در خصوص تعداد پزشکان فوت شده مبتلا به کرونا، عنوان کرد: ۱۶ نفر از مجموعه کادر درمان ما از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون به شهادت رسیدند. طبق فرمایش مقام معظم رهبری، این عزیزان قاعدتا شهید محسوب می‌شوند.

بیرجندی‌نژاد ادامه داد: ما در تلاشیم تا بتوانیم شهادت این عزیزان را مستندسازی کرده و مراحل قانونی آن را طی کنیم، مراحل انجام این کار مقداری پیچیده است. این کار نیاز به پیگیری و حمایت بیشتری دارد تا بتوانیم مراحل قانونی آن را طی کنیم.

وی با بیان اینکه «مکاتبه برای شهید محسوب کردن کادر درمانی با بنیاد شهید مشهد انجام شده است»، خاطرنشان کرد: علاوه بر مکاتبه، جلسات حضوری با بنیاد شهید مشهد نیز برگزار شده است. بخش‌هایی از این کار وابسته به تصمیمات کشوری است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد تاکید کرد: ما و دوستان ما در بنیاد شهید مشهد پیگیر این مسئله هستیم تا ان‌شاءالله هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

بیرجندی‌نژاد با اشاره به اینکه «از نظر ما ۱۶ عزیز کادر درمانی که در راه مبارزه با کرونا به این ویروس ابتلا پیدا کرده و فوت شدند، شهید محسوب می‌شوند»، بیان کرد: ما نام این ۱۶ نفر کادر درمانی عزیز آسمانی را به ارگان‌های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد شهید معرفی کردیم.

وی افزود: هر کدام از این ۱۶ نفر در جایگاه خود و در حوزه سلامت مشغول مبارزه با کرونا و انجام وظیفه بودند. امیدوارم بتوانیم با کمک همه دستگاه‌ها این ۱۶ نفر عزیز را شهید معرفی و محسوب کنیم. فرآیند پیگیری این امر در حال انجام است که امیدواریم به نتیجه برسد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.