فرودگاه گناباد پروژه‌ای نیمه‌تمام در این شهر است که اعتباری ۲۵ میلیارد تومانی به آن اختصاص پیدا کرده است.

۲۵ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل فرودگاه گناباد اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های ارزنده شهیدان رجایی و باهنر که بعد از گذشت ۴۰ سال هنوز در دل مردم جای دارند خدمت‌رسانی بی منت به مستضعفین است و این یک درس ارزنده برای مسئولین است.

وی ادامه داد: این جمله امام خمینی (ره) به شهید رجایی که فرمودند پست ومقام، میزان نیست چراغ راه است و باید بدانیم این مقام‌ها تمام می‌شود و آن چیزی که باقی می‌ماند خدمت صادقانه است.

فرماندار گناباد خاطرنشان کرد: چهار دهه از پیروزی انقلاب گذشته و در این دوران سختی‌های زیادی کشیده ایم ولی نظام اقدامات ارزنده ای را داشته است و با تدبیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی توانسته‌ایم استقلال خود که شرط اصلی نظام است را حفظ و در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.

قربانی خاطرنشان کرد: هفته دولت نماد ارائه اقدامات ارزنده نظام برای مردم است که به عنوان مثال در شهرستان گناباد گازرسانی به روستاها انجام شده و در حال حاضر دو پروژه گازرسانی در بخش کاخک و گیسور در حال انجام است.

وی افزود: در حوزه کشاورزی و دامپروری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته  و در یک سال اخیر تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است که می‌تواند به صدها کیلومتر لوله‌گذاری که ۸۵ درصد هزینه آن توسط دولت پرداخت شده است.

فرماندار گناباد عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵۸ مجموعه فعال صنعتی در شهرستان گناباد داریم که صیانت از اشتغال موجود در دستور کار ما است و ظرفیت برداشت معادن ما ۷ میلیون تن افزایش یافته و هم اکنون به ۳۴ میلیون تن رسیده است.

قربانی ارائه خدمات در روستاها را یکی دیگر از اقدامات نظام دانست و افزود: ۱۰ هزار تن آسفالت در سطح معابر روستایی ما پهن شده و ۲۲۰ واحد مسکونی روستایی نیز با تسهیلات بلاعوض و یا تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

وی با اشاره به اعتبارات تملک دارایی بیان کرد: در سال ۹۸ کل اعتبار تملک دارایی ما ۳۵ میلیارد تومان بوده که امسال به ۱۹ میلیارد تومان کاهش یافته است.

فرماندار گناباد اظهار داشت: ۲۲ طرح ملی با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان در شهرستان گناباد داریم که در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی فعال است.

قربانی تصریح کرد: احداث خط راه‌آهن یونسی به گناباد با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان تاکنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات خاکی آن نیز به ۸۵ درصد پیشرفت رسیده و تا مهرماه کلنک ایستگاه آن در گناباد زده خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای فرودگاه گناباد در نظر گرفته شده که این پروژه نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دوبانده کردن محور گناباد به قاین نیز با اعتبار ۱۰۰ ملیارد تومان نیز در دست اجرا است.

فرماندار گناباد یکی از مشکلات این شهرستان را بحران آب شرب دانست  و بیان کرد: مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب شرب گناباد ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره‌برداری از آن مشکل آب شرب گناباد رفع خواهد شد.

وی در زمینه اقدامات مثلث توسعه اقتصادی که مدنظر استاندار خراسان رضوی است نیز اظهار داشت: سه معین در ابتدا داشته‌ایم که این معین‌ها را به ۱۰ مورد افزایش داده‌ایم، از این تعداد ۶ مورد معین بومی هستند و به مسائل شهرستان آگاهند و تاکنون ۴۳ هسته کار و زندگی تشکیل شده و برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی نیز ۵۸ مورد معرفی شده‌اند.

فرماندار گناباد تاکید کرد: ۱۶ تفاهم نامه با استاندار خراسان رضوی داشته‌ایم که از این تعداد ۷ مورد به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار گناباد در خصوص پروژه های هفته دولت در این شهرستان بیان داشت: ۷۸ پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت خواهیم داشت که ۱۴۶ نفر اشتغال ایجاد می کند و پروژه کشتارگاه مرغ نیز را به تعویق انداخته ایم تا در زمان مناسب با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شود که این پروژه نیز ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

قربانی در زمینه سفر مسئولان کشوری و استانی به گناباد  نیز اظهار داشت: در سال گذشته ۳ وزیر و ۳۹ مدیرکل به شهرستان گناباد سفر داشته‌اند و از ابتدای سال جاری نیز ۱۴ مدیرکل به گناباد سفر کرده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.