۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 717081

آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دادگستری قوچان با حضور مسوولان قضایی خراسان رضوی برگزار شد.

معرفی رییس جدید دادگستری قوچان

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم که  در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد قوچان برگزار شد ، معاون قضایی رییس ‌کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اوضاع جامعه دوران امام حسین (ع)گفت: در آن جامعه معروف‌ها منکر و منکرها معروف شده بودند یعنی جامعه به‌جایی رسیده بود که اعمال ناپسند را خوب جلوه می‌دادند و در مقابل امور پسندیده و خوب را ناپسند تلقی می‌کردند و امام حسین (ع) نیز برای اصلاح جامعه قیام کرد.

حجت‌الاسلام محمود فروتنی افزود: اگر بعد معنوی در جامعه وجود نداشته باشد مشکل امروز جامعه نیز همانند جامعه زمان پیامبر و امام حسین (ع) خواهد شد لذا باید امروز کاری کنیم معروف‌ها در جامعه ثابت‌قدم مانده و مردم به معنویات پای بند باشند.

وی با ابراز تأسف نسبت به کمرنگ شدن بعد نماز جماعت و جمعه در جامعه و حتی خانواده‌ها تأکید کرد: برای ثابت‌قدم ماندن انقلاب و ادامه پیدا کردن نهضت باید برای معنویات ارزش قائل شد.

معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی گفت: دادگستری هر شهری که در آن امور فرهنگی و دینی رشد داشته باشد پرونده کمتری دارد اما در شهری که بعد معنوی کم است پرونده‌های قضایی نیز بیشتر خواهد شد.

فروتنی افزود: رییس جدید دادگستری قوچان باید با کسانی که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند، سارقان و افرادی که به دنبال نزاع دسته‌جمعی هستند برخورد قاطعانه داشته باشد.

جامعه تبلور عدالت را در دستگاه قضا می‌بیند

امام جمعه قوچان نیز در این مراسم گفت: جامعه تبلور عدالت را در دستگاه قضا می‌بیند که این منش و رفتار را اسلام به جامعه آموخته است پس دستگاه قضایی یکی از اصول دین را در جامعه اجرایی می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی با بیان این که توحید افعالی نیز به‌عنوان یکی دیگر از اصول دین در دستگاه قضا انجام می‌شود افزود: دستگاه قضایی امروز هر آسیبی را شناسایی کرده و به ‌موقع زنگ خطر را در جامعه به صدا در می‌آورد لذا باید پیامدهای کارکرد عدالت‌خواهی و توحید افعالی در جامعه رصد شود.

وی ادامه داد: دستگاه قضا باید بزنگاه‌های اختلاف را شناسایی و تشکیلات فرهنگی اندیشه جامعه را درست کند و این همان معنای همگرایی است.

او اضافه کرد: امروز منشأ بسیاری از اختلافات خانوادگی دعوا و نزاع کمرنگ شدن اصول خلاقی است پس باید رعایت آن را ابتدا از خودمان شروع کنیم و لازمه تبلور عدالت و توحید افعالی در جامعه اخلاق است.

نظام اسلامی نیازمند حرکت میدانی و عملگراست

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر اینکه باید با وحدت اتفاقات جدیدی را رقم زد گفت: امروز وقتی سخن از جهش تولید به میان می‌آید یعنی همه دستگاه‌ها پای‌کار باشند زیرا نظام به اتحاد، حرکت میدانی، عمل‌گرایی و پای‌کار مردم بودن نیاز دارد.

علی آذری افزود: امروز برخی، میز دوست شده‌ اند نه مردم‌دوست، جوانان نگران معیشت هستند که باید با کار میدانی به سمت اتحاد و توسعه حرکت کرد.

امنیت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت در کشور است

فرماندار قوچان نیز در این جلسه امنیت را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت در کشور دانست و گفت: هر جامعه‌ای که امنیت برون و درون‌مرزی در آن وجود داشته باشد در سایر عرصه‌ها توسعه و رشد را رقم می‌زند که این مساله نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و مردم است.

هادی رجایی نیا با بیان این که مردم پایه اصلی امنیت بوده و علی‌رغم توطئه‌های مختلف دشمنان امروز خدشه‌ای به امنیت کشور ایجاد نشده است افزود: امروز توطئه‌ها تغییر پیداکرده و دشمن به سمت مبحث فرهنگی، ایجاد آسیب‌های اجتماعی و حوزه اقتصادی رفته است.

وی یادآور شد: طی دو سال اخیر علیرغم اتفاقات مختلف در اقصی نقاط کشور شاخص‌های امنیتی در قوچان خوب بوده که نشان از همراهی و همدلی‌های مختلف میان مردم و مسوولان دارد.

در این مراسم از خدمات حجت الاسلام ابوالفضل آذری جوزان قدردانی و ابوالفضل مسعودی کاظم آباد به عنوان رییس جدید دادگستری قوچان معرفی شد. مسعودی یکی از قضات به نام استان خراسان رضوی است که ریاست دادگستری شهرستان زاوه را در کارنامه خود دارد. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.