معاون شهردار مشهدمقدس گفت:ظرفیت پارک خودرو در مبادی ورودی حرم منور رضوی افزایش می‌یابد.

ظرفیت پارک خودرو در مبادی ورودی حرم منور رضوی افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، خلیل‌الله کاظمی ظهر امروز در مراسم رونمایی از پارکینگ مکانیزه به روزرسانی شده باغ ملی که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر انجام شد، در زمینه احداث پارکینگ در مبادی ورودی حرم مطهر اظهار داشت: برای اعمال محدودیت تردد خودروها پیرامون حرم مطهر باید در کنار تقویت حمل و نقل عمومی و مناسب‌سازی پیاده راه‌ها، پارکینگ‌هایی را برای پارک خودرو در مبادی ورودی حرم مطهر در نظر بگیریم.

وی افزود: یکی از این پارکینگ‌ها در میدان شهدا احداث خواهد شد که اکنون زمین آن تحویل گرفته شده و در حال آماده سازی اسناد مناقصه برای احداث این پارکینگ هستیم.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به این که عملیات اجرایی پارکینگ میدان شهدا ظرف یکی دو ماه آینده آغاز خواهد شد، بیان کرد: با این کار زائران و مجاروان می‌توانند در هنگام تشرف به حرم مطهر خودروهای خود را در این پارکینگ پارک کرده و با استفاده با اتوبوس برای زیارت به حرم مطهر مشرف شوند.

کاظمی خاطرنشان کرد: در کنار پارکینگ میدان شهدا، پارکینگی در میدان بسیج احداث خواهد شد که برای احداث این پارکینگ درحال مذاکره با شرکت برق هستیم و به توافقاتی هم دست پیدا کرده‌ایم، همچنین در خصوص احداث پارکینگ در میدان شهید گمنام نیز مذاکراتی را از طریق استانداری با شرکت نفت برای در اختیار گرفتن زمینی انجام داده‌ایم که هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی اضافه کرد: حداکثر ظرف یک ماه آینده پارکینگ هوشمند مجد با ظرفیت پارک هزار و ۲۰۰ خودرو نیز به بهره برداری می رسد که شهروندان می توانند خودرو خود را در این پارکینگ پارک کرده و با اتوبوس‌های بی آرتی به حرم مطهر مشرف شوند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به روند احداث پارکینگ و پایانه بزرگ آزادی اشاره و گفت: پارکینگ آزادی نیز با ۵۰۰ فضای پارک خودرو ظرف سه ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

کاظمی با اشاره به وضعیت پارکینگ‌های مکانیزه تصریح کرد: در بعضی از نقاط شهر به دلایل مختلف از جمله محدودیت فضا و در مقابل تراکم و تقاضای بالای سفر، نیازمند پارکینگ هستیم و به ناچار مجبور هستیم که از پارکینگ‌های مکانیزه در برخی از نقاط شهر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در مجموع حدود ۲۳ پارکینگ مکانیزه در ۱۴ نقطه شهر با ظرفیت ۵۵۱ جای پارک وجود دارد که به دلایل مختلفی از جمله نداشتن کارایی و ایمنی لازم مورد استقبال قرار نگرفته بود به همین دلیل مصوبه‌ای در شورای چهارم به تصویب رسید که این پارکینگ‌ها به فروش برسند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: اما با این وجود ابتدا به دنبال این بودیم که در صورت امکان بتوانیم مشکلات این پارکینگ ها را برطرف و از آن ها استفاده کنیم.

کاظمی اظهار کرد: در این مسیر مشخص شد که تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور توانایی به روز رسانی و رفع مشکلات پارکینگ‌های مکانیزه را دارند لذا سال گذشته به صورت پایلوت اورهال و به روز رسانی پارکینگ مکانیزه باغ ملی را به یکی از این شرکت‌ها واگذار کردیم که امروز شاهد تکمیل و بهر برداری مجدد از این پارکینگ هستیم.

وی افزود: خوشبختانه اکنون مجموع دغدغه ها و مشکلاتی که در این پارکینگ مد نظر بود توسط این شرکت دانش بنیان در کمترین زمان و به بهترین شکل با هزینه ای حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برطرف شده است.

کاظمی با بیان این که پس از آن که مطمئن شدیم می‌توان با بروزرسانی مشکلات موجود در پاریکنگ های مکانیزه را برطرف و از آنها استفاده کرد، لایحه‌ای را به شورای شهر ارائه کردیم تا مصوبه فروش این پارکینگ‌ها لغو شود، بیان کرد: پس از تایید کارشناسان این کار انجام و حدود ۲۲ میلیارد تومان برای تعمیر و به روزرسانی ۲۲ پارکینگ مکانیزه باقی مانده، اعتبار در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: برای به روزرسانی این پارکینگ‌های مکانیزه در حال آماده کردن اسناد مناقصه هستیم که تا دو ماه دیگر مناقصه برگزار و عملیات اجرایی به‌روزرسانی پارکینگ‌های مکانیزه آغاز خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: در کنار به روز رسانی، برخی از این پارکینگ‌ها که در جای نا مناسبی قرار دارند نیز به مکان‌های مناسب انتقال داده خواهند شد.

کاظمی عنوان کرد: همچنین در کنار این کار، برای بهبود سیما و منظر شهری نیز ظاهر این پارکینگ‌ها با طراحی‌های زیبا تبدیل به المان شهری خواهد شد که اولین پارکینگ مکانیزه‌ای که به روز رسانی و زیبا سازی خواهد شد، پارکینگ چهارراه آزاد شهر خواهد بود.

وی ادامه داد: در مجموع علیرغم این که در حال حاضر دارای بیش از ۱۳ هزار فضای پارک خودرو غیر حاشیه و حدود ۳۰ هزار پارک حاشیه ای در نقاط مختلف شهر هستیم اما مشکل نبود تناسب پارکینگ با تعداد خودروها یکی از معضلات اساسی شهر مشهد است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.