مسئول واحد آوای رضوان از آغاز اجراهای پاتوقی سرود ایام شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی در قالب «کاروان محرم» در سطح شهر مشهد خبر داد.

اجراهای پاتوقی سرود «کاروان محرم» آوای رضوان در مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، سید مجتبی ذبیحی بیان کرد: سرودهای ویژه ماه محرم واحد آوای رضوان مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی با مشارکت ۸ گروه سرود داوطلب هم زمان با دهه اول محرم از ۳۰ مرداد تا ۹ شهریور ۱۳۹۹، هر شب در حدود ۶ نقطه از سطح شهر مشهد اجرا می شود.

وی ادامه داد: گروه های سرود کاروان محرم طبق برنامه ریزی های آوای رضوان حدود هزار اجرا در ۳۰۰ نقطه سطح شهر مشهد در دهه اول ماه محرم سال جاری، خواهند داشت و حال و هوای ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یارانشان را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به شهروندان در ایام مقابله با بیماری کرونا منتقل می کنند.

مسئول واحد آوای رضوان با اشاره به اینکه اجراهای پاتوقی سرود کاروان محرم به منظور جلوگیری از ایجاد تجمع مردم بیشتر در معابر پرتردد خودروها همچون سر چهارراه ها انجام می شود، افزود: این کاروان در کنار اجرای سرود در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی در مناطق گسترده تری از شهر مشهد همچون قاسم آباد، بلوار معلم، بلوار فرامرز عباسی، احمدآباد، بلوار پیروزی و... حضور خواهد داشت.

ذبیحی گفت: واحد آوای رضوان امسال به مناسبت هر روز از دهه اول محرم یک سرود آماده کرده است که این سرودهای جدید در کنار سرودهای محرمی گذشته آوای رضوان به سبک آکاپلا(شکلی از موسیقی یک یا چند نفره که برای اجرای بدون همراهی ساز ساخته می ‌شود) در پاتوق های کاروان محرم در مشهد اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه ‌مندان می‌ توانند برنامه ‌های واحد آوای رضوان را از طریق صفحه اینستاگرام این واحد به نشانی @avaye.rezvan و صفحه اینستاگرام مؤسسه آفرینش ‌های هنری آستان قدس رضوی به نشانی aqart.ir@ دنبال کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.