تعدادی از دامداران در پی اعتراض به وضعیت کمبود نهاده‌های دامی در خراسان رضوی در مقابل سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تجمع کردند.

تجمع دامداران مشهد مقابل سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، تعدادی از دامداران در پی اعتراض به وضعیت کمبود نهاده‌های دامی در خراسان رضوی در مقابل سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تجمع کردند.

در پی این تجمع با حضور ریاست سازمان جهاد کشاورزی، سه نفر از دامداران به عنوان نماینده مشکلات و درخواست‌های موجود را ارائه دادند تا پیگیری‌های لازم توسط جهاد کشاورزی استان از دیگر نهادها و سازمان‌های مرتبط صورت بگیرد.

جانشین معاونت امور دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تجمع دامداران در پی اعتراض به کمبود نهاده‌های دامی در استان و گران بودن نهاده در بازار آزاد بوده‌است که با توجه به شرایط موجود حق با دامداران است.

کریم امیرزاده افزود: خراسان رضوی ماهانه حدودا ۱۹۰ هزار تن نهاده‌ برای دام و طیور پرورشی در این استان نیاز دارد که از این مقدار در پنج ماهه نخست امسال تنها ۳۰ درصد آن که حدودا ۳۵۰ هزار تن است تامین شده و دامداران به اجبار بقیه نیاز خود را از بازار آزاد تامین کرده‌اند.

وی ادامه داد: تامین نهاده‌های دامی با ارز دولتی صورت می‌گیرد؛ اما با توجه به وجود دلال‌ها و واسطه‌ها در بازار، دامداران باید نیاز خود را با دو تا چهار برابر قیمت مصوب دولتی از بازار آزاد تهیه کنند که دامداران را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است.

جانشین معاونت امور دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به وظیفه توزیع نهاده‌های دامی توسط جهاد کشاورزی، اظهار کرد: نهاده‌های مورد نیاز دام و طیور پس از سفارش توسط دامداران در بازه‌ زمانی نیاز آن‌ها تامین نمی‌شود و پس از ثبت سفارش حدودا ۳۰ تا ۴۵ روز زمان می‌برد تا از بنادر به دست آن‌ها برسد و این تاخیر عامل عرضه این نهاده ها در بازار آزاد و حضور دلال‌ها در بازار است.

امیرزاده اضافه کرد: برنامه جهاد کشاورزی در حال حاضر بهبود روند و افزایش سطح توزیع نهاده های دانی در استان است و در بلند مدت اصلاح الگوی مصرف نهاده های دامی در دستور کار قرار دارد که زمان زیادی نیاز دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.