رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال ۹۹، صنایع پوشاک و نساجی با رکود سنگینی دست به گریبان هستند.

چراغ صنایع نساجی خراسان رضوی به سمت خاموشی می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی رخصت رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در بحث تاییدیه ارزی گفت: کندی عملکرد این بانک باعث شده تا تولیدکنندگان برای چند ماه به مواد اولیه خود که در گمرکات متوقف مانده، دسترسی پیدا نکنند.
او افزود: با سازمان‌های صمت، توسعه تجارت، بانک مرکزی و ... نامه نگاری‌ها و تماس‌های متعددی انجام گرفته است، اما گره مذکور به قوت خود باقی است،   صنایع کوچک و متوسط نظیر پوشاک که از یارانه‌ها و حمایت‌های دولتی به مثابه صنایع بزرگ بهره نمی‌گیرند، باید با نگاهی متفاوت نگریسته شوند.
این عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد، ادامه داد: از ابتدای سال ۹۹،  صنایع پوشاک و نساجی با رکود سنگینی دست به گریبان هستند. این صنایع عمدتاً کوچک توان کافی برای صادرات نظر به دشواری‌های موجود نداشته و بازار داخلی آن‌ها نیز به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، اُفت چشمگیری داشته است. در حال حاضر عمده این واحدها در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند. درخواست ما توجه ویژه به این بخش و اتخاذ سیاست‌های حمایتی متفاوت برای آن است.

رخصت از رویکرد بانک مرکزی در تعیین سهم ۳۰ درصدی برای بنگاه‌های تولیدی – صادراتی جهت بهره گیری از منابع ارزی حاصل از صادرات خود انتقاد و بیان کرد: فقدان رویکرد کارشناسی در تدوین این بخشنامه ها، بیش از همه واحدهای مولد صادراتی را به ضرر و زیان دچار می‌کند، آن هم واحدهایی که تا به امروز از حمایت‌های خاص و تسهیلات ویژه دولتی بهره‌ای نداشته اند، اما برای یک فعالیت عادی نیز چالش‌هایی جدی را پیش روی خود می‌بینند و بازارهای صادراتی نیز به سادگی از دست می‌روند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.