نخستین سوگواره مجازی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به میزبانی محفل ادبی رواق ادب اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

نخستین سوگواره مجازی شعر «ده شب، ده محفل» برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین،  مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی در مراسم نخستین سوگواره مجازی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به میزبانی محفل ادبی رواق ادب اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، گفت: شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان زمینه ساز تغییر رویکردهای ساختاری و نحوه ارائه بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی بود که عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)   یکی از این فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی بوده است.
او توجه جدی به نقش فضای مجازی در برگزاری فعالیت‌های اجتماعی، افزود: شکل گیری محافل ادبی در نهاد و ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و برنامه ریزی برگزاری محفل ادبی در بستر فضای مجازی با موضوع عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) اتفاق مبارکی است که امیدواریم همه ما از برکات آن بهره‌مند شویم.
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: پیامبر مکرم اسلام(س) در فرمایشی شهادت امام حسین (ع) را دارای حرارت و شوری عنوان کردند تا قیامت در دل‌های مومنان شعله ور خواهد بود.
او افزود: عزم و تلاش مومنانه مردم در برگزاری عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)  با وجود شیوع ویروس کرونا همان حرارت و شور و گرمایی است که با وجود سپری شدن سال‌ها از شهادت امام حسین (ع) هنوز گرم و پاینده است و خاموشی ندارد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: سوگواره مجازی شهر با عنوان ده شب ده محفل پیشکش فقیرانه‌ای به ساحت امام حسین (ع) است که در قالب شعر علاقه و محبت ملت ولایتمدار ما را به ساحت ائمه اطهار نشان می‌دهد.
حجت الاسلام سبزیان بیان کرد: شعر و شاعری و اشعار آئینی در طول تاریخ گرمابخش محافل عزاداری بوده است و در واقع شاعران پیمابران محرم و عاشورا هستند.
او تصریح کرد: امیدواریم این جلسات به فرموده امام رضا (ع) احیا کننده امر ائمه اطهار (ع) باشد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افتتاح حسینیه کتاب را یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در دهه اول محرم دانست و تاکید کرد: حسینیه کتاب نیز در ایام دهه محرم مبلغ سیره و معارف ائمه معصوم با محوریت کتاب خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.