مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از تولید ۱۱ مجلس تعزیه با مشارکت مؤسسه «سپهر سوره هنر» خبر داد که از تلویزیون پخش می‌شود و در نوع خود طرح تازه و جدیدی است.

دانشگاه تهران از تاسوعا میزبان نمایش عاشورایی می‌شود/ پخش ۱۱ مجلس تعزیه از تلویزیون

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به برنامه‌های این مرکز در ایام ماه محرم و صفر گفت: امسال به واسطه شرایطی که کرونا به ما تحمیل کرده، بسیاری از برنامه ها دچار تغییراتی شده است اما با رعایت پروتکل های بهداشتی آنها را پیگیری کردیم.

وی در ادامه افزود: ضبط تلویزیونی ۱۱ مجلس تعزیه انجام شده که قرار است طی ۱۱ شب از رسانه ملی پخش شود. این مجالس تعزیه با یک نگاه جدید و به صورت مشترک با مؤسسه «سپهر سوره هنر» تولید شده و ضبط تصویری آن  با حضور تعزیه‌خوانان مطرح اراک، قم، تفرش، اصفهان، قزوین و تهران آنجا شده است. مجالس مسلم بن عقیل، دو طفلان مسلم، حضرت قاسم، حضرت علی اکبر، حُر، غلام تُرک، وهب، حضرت عباس، شهادت امام حسین (ع) و بازار شام و ... در این پروژه اجرا و ضبط تصویری شده‌اند.

زارعی با اشاره به نو بودن چنین طرحی گفت: این اولین بار است که چنین اتفاقی می افتد و انشالله اگر درست پخش شود گام بزرگی در اعتلا، ماندگاری و حفظ هنر تعزیه خواهد بود.

وی تاکید کرد: همچنین یک نمایش چند رسانه ای با مشارکت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در حال تولید است که قرار است از تاسوعا در دانشگاه تهران با حفظ پروتکل های بهداشتی اجرا شود.

زارعی افزود: این یک نمایش متفاوت در مورد عاشورا است که تکنیک های سینمایی و روایی متفاوتی در آن استفاده می شود و از تاسوعا به مدت ۶ شب در دانشگاه تهران اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه پروتکل های بهداشتی در تماشاخانه های مهر و ماه حوزه هنری اجرا می شود و دو نمایش محرمی نیز در حال آماده سازی است و قرار است در ایام ماه صفر اجرا شود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ادامه یادآور شد: این روزها در حال برنامه ریزی برای ایام اربعین هستیم و طی هفته های گذشته جلسه‌ای با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، معاونت امور اجتماعی شهرداری تهران، سازمان بسیج هنرمندان، کانون فرهنگی مساجد و ستاد اربعین برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های ایام اربعین حسینی داشتیم. مقرر شد امسال مراسم ایام اربعین را به صورت گسترده در سراسر کشور داشته باشیم تا پرچم اربعین همچنان برافراشته باشد.

وی گفت: قصد داریم در ایام اربعین حسینی امسال در حوزه‌های مختلف نمایشی از جمله تعزیه به زبان‌های فارسی، عربی و ترکی و تئاترهای خیابانی، برنامه‌های متعددی را به صورت گسترده در سراسر کشور داشته باشیم. همچنین تله تئاترهای حداکثر ۱۰ دقیقه‌ای متناسب با این ایام تولید و در فضای مجازی پخش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.