سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع)، سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری با سیاه‌پوش کردن شهر و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، بیرق عزای حسینی در مشهد را برافراشت.

تشریح برنامه‌های سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد در ماه محرم

به گزارش قدس آنلاین، رضا دانایی در خصوص برنامه‌های این معاونت در ایام ماه محرم اظهار کرد: با توجه به رسالت این سازمان در راستای هویت بخشی به سیمای بصری و ترویج پیام قیام عاشورا در ماه محرم و صفر و با توجه به اوج گیری ویروس کرونا و اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه ماه محرم و صفر، تمامی برنامه‌های مذهبی با رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی با در نظر گرفتن سلامت آحاد شهروندان مشهدی برگزار می‌شود.

وی در مورد فضاآرایی شهری ویژه ایام محرم تشریح کرد: فضاآرایی شهری شامل نصب سه هزار پرچم آویز ستونی، هزار و ۲۰۰ عدد پرچم بیرقی در مسیر خطوط بی‌آرتی در مناطق ثامن، ۱، ۳، ۸، ۹ و ۱۱، نصب دو هزار عدد پرچم بیرقی سر دری مشکی و نصب ۱۲۴ عدد بنر بر روی سازه‌های تبلیغات هیئات مذهبی است. همچنین نصب ۱۰ عدد سازه پارچه‌ای، ۱۸۰ پرده نوشته بر روی پل‌های سطح شهر و ساخت و اکران ۶۵ اثر از طرح‌های منتخب در فراخوان ویژه محرم، صورت گرفت.

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: مشارکت در برگزاری مراسم آغازین دهه اول ماه محرم، مشارکت در برگزاری ۱۰ برنامه سوگواری در عرصه میدان شهدا، مشارکت در اجرای ۱۰ برنامه با شورای هیئات مذهبی، حمایت از برگزاری ۳۹ برنامه توسط تشکل و هیئت‌ها در مقیاس شهری و مشارکت در برگزاری ۱۰ برنامه تعزیه‌خوانی از جمله اقدامات سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد است که در راستای افزایش مشارکت و توانمندسازی هیئات برای اجرای مراسم‌های فرهنگی و مذهبی انجام می‌شود.

دانایی ادامه داد: فضاسازی گسترده شهری با مشارکت اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد از دیگر اقدامات ویژه این ایام است و هزار و ۵۰۰ بنر آویز با هدف آماده‌سازی فضای شهر به صورت مشارکتی نصب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع محرم به صورت مجازی و راه‌اندازی «پویش فضل حسینی» با موضوع جمع‌آوری کمک برای آزادی زندانیان که توسط اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ اجرا می‌شود از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه این ایام است.

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: در راستای رعایت این مقررات بهداشتی با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، ۱۶ هزار لیتر محلول ضدعفونی سطوح برای استفاده هیئات و مساجد به خصوص مساجد حاشیه شهر به همت این سازمان اختصاص داده و به آن‌ها تحویل داده شد.

دانایی با اشاره به ضرورت رعایت نکات بهداشتی برای برگزاری مراسم‌های مذهبی تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و هیئات مذهبی در ایام عزاداری ماه محرم، سلامت جامعه را به همراه خواهد داشت.

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در روند اجرای ضدعفونی مستمر محیط‌هایی که در آن‌جا مراسم سوگواری ایام محرم انجام می‌شود نیز نظارت و مشارکت دارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.