رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که در سال پایانی شورای شهر تهران برنامه تحقق پذیر مصوب شورا به طور جدی پیگیری خواهد شد.

تلاش برای رفع کدورت دولت و شهرداری/ مشکوک بودن تابلوی میدان جمهوری اسلامی

قدس آنلاین: محسن هاشمی پس از پایان جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: سال سوم شورای شهر به اتمام رسید و لازم بود در آستانه شروع سال پایانی شورای پنجم بنده به عنوان رئیس و همه روسای کمیسیون‌ها گزارش عملکرد بدهیم که هر کمیسیون ۱۵ دقیقه وقت داشت وتوانست چکیده‌ای از اقداماتشان را اعلام کنند.

وی با بیان این که انتخابات هیات رئیسه نیز برای سال چهارم انجام شد که تنها با یک تغییر مابقی ابقاء شدند، تصریح کرد: در پی انصراف بهاره آروین از سمت منشی دوم شورا، آرش میلانی انتخاب شد و سوپرایزی که گفتم نیز همین بود.

هاشمی با اشاره به ابتلای علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل به بیماری کرونا گفت: این عضو به دلیل ابتلا به کرونا نتوانست در جلسه هیات رئیسه شرکت کند که رأی وی را بعدا بروید از خودش بپرسید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که حق شناس اعلام کرده است که برای ریاست شورا کاندیدا بوده اما قبل از آغاز جلسه پیامی از سوی یکی از بزرگان اصلاحات دریافت کرده که در انتخابات شرکت نکن گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم اما می‌دانم که قطعا حق شناس لیاقت آن را داشت که به عنوان رئیس شورا در انتخابات شرکت کنند.  اما فکر می‌کنم ایشان به دلیل حفظ وحدت، خودشان تصمیم گرفتند که در انتخابات شرکت نکنند. اما باز هم از وی جزئیات دقیق را بپرسید.

هاشمی در پاسخ به سوالی که چرا از بیرون شورا برای اعضاء تصمیم گیری می‌شود، اظهار کرد: البته این گونه کارها مشورت است نه توصیه و معمولا افراد با دیگران مشورت می‌کنند و حتی استخاره هم انجام می‌شود و در مکتب ما مشورت و استخاره وجود دارد که نمی‌شود اسم آن را توصیه و دخالت گذاشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در سال آخر شورای شهر باید همه فعالیت‌ها و تلاش‌هایمان به نتیجه برسد که بر همین اساس همه تلاششان را دو چندان می کنند، گفت: ما برنامه سوم را تصویب کردیم و یک برنامه تحقق پذیر نیز تدوین کردیم و حالا همه تلاش می‌کنند در یک سال باقی مانده این برنامه تحقق پذیر، محقق شود.

وی درباره حواشی میدان جمهوری اسلامی که کلمه اسلامی از تابلوی آن حذف شده بود نیز گفت: جنجال نادرستی در گذشته علیه مدیریت شهری ایجاد شد که حالا در مورد این میدان نیز  تحقیق کردم و دیدم از سال ۹۰ الی ۹۱ در بسیاری از تابلوهایی که به سمت این میدان بود اصلا کلمه اسلامی قید نشده و در حال تحقیق و بررسی هستیم که چه کسی در چه زمانی این تابلوها را نصب کرده است هر چند که تاریخ دقیق مشخص نیست اما حذف کلمه اسلامی سابقه ۱۰ ساله دارد و نمی دانم چرا حالا جنجال درست شده است.

هاشمی با بیان این که حالا که این مسئله به رسانه‌ها و فضای مجازی کشیده باید با حساسیت بیشتری در مورد علل آن بررسی کنیم اظهار کرد: تابلوی میدان جمهوری قیافه مشکوکی هم دارد و به مانند سایر تابلوها نیست اما باید ببنیم که چه کسی در چه زمانی این تابلوها را نصب کرده و باید دنبال کشف توطئه باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره رابطه دولت و شهرداری گفت: بهبود وضعیت شهرداری و دولت جزو وظایف رئیس شورا است که قطعا در یک سال باقی مانده سعی می‌کنم این رابطه بین شهرداری و دولت را که کمی هم خدشه دار شده مجددا برقرار کنم و شاهد باشیم که حناچی مجددا به جلسات هیات دولت برود.

وی افزود: از روحانی و جهانگیری می‌خواهم که اجازه دهند که روابط ترمیم شود و کدورت‌ها کنار برود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.