مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بیش از یک صد همیار محیط بان با محیط زیست در خراسان رضوی وجود دارد.

وجود بیش از صد نفر همیار محیط بان درخراسان رضوی / بانوان، اولویت اول همیار محیط زیست

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: حفاظت و صیانت از محیط زیست درحوزه‌های طبیعی و انسانی با همراهی همیاران به صورتی مطلوب‌تر به پیش می‌رود.
او با اشاره به اینکه با صدور کارت شناسایی برای همیاران، این افراد هم نقش مشاور را برای این اداره کل بازی می‌کنند و هم از اقدامات حمایتی و مزایای قانونی همکاری با محیط زیست بهره مند می‌شوند افزود: بر این اساس ادارات حفاظت محیط زیست در شهرستان‌ها با معرفی افراد موثر و مورد اعتمادشان، همیاران واجد شرایط را به این اداره کل معرفی و پس از مراحل گزینش، و آموزش علاقمندان به همراهی در حفظ محیط زیست، کارت همیاری از سوی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور و به مدت یک تا دو سال برای متقاضیان صادر می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد:اولویت در فعالیت همیاران با بانوان است که می‌توانند اهمیت حفظ محیط زیست را به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه امنیت و زیست سالم به نسل امروز و آینده منتقل کنند.
همتی بیان کرد: دو و نیم هکتار عرصه تحت حفاظت محیط زیست وجود دارد که هر محیط بان ۱۵ هزار هکتار سطح تحت حفاظت خود دارد که این رقم ۱۵ برابر استاندارد جهانی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.