ایران به عنوان کشوری که سالها از جمعیت جوان برخوردار بوده باید بتواند با سیاستگذاری های مناسب تدابیری را برای افزایش نرخ باروری اتخاذ کند تا فرصت طلایی جمعیت جوان کشور همچنان حفظ و تقویت شود.

جهانگیری: در کاهش نرخ باروری هنوز به نقطه هشدار نرسیدیم که بخواهیم اقدامات اضطراری انجام بدهیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری، در این جلسه از موضوع جمعیت به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین مولفه های اقتدار ملی در همه کشورها یاد کرد و از سازمان برنامه و بودجه خواست در برنامه هفتم توسعه توجه جدی و ویژه ای به سیاست های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری داشته باشد.

وی همچنین از دستگاه های متولی اجرای سیاست های کلی جمعیت خواست این سیاست ها را به صورت جدی پیگیری کنند و گزارش اقدامات انجام شده را به صورت مستمر به سازمان برنامه و بودجه و دولت ارائه دهند.

معاون اول رییس جمهور افزود: ایران به عنوان کشوری که سالها از جمعیت جوان برخوردار بوده باید بتواند با سیاستگذاری های مناسب تدابیری را برای افزایش نرخ باروری اتخاذ کند تا فرصت طلایی جمعیت جوان کشور همچنان حفظ و تقویت شود.

جهانگیری همچنین با اشاره به دغدغه ها و نگرانی های موجود نسبت به کاهش نرخ باروری در کشور افزود: البته هنوز به نقطه نگران کننده نرسیده ایم که بخواهیم اقدامات اضطراری انجام بدهیم اما آمارها بیانگر اخطار و هشدارهای جدی نسبت به کاهش رشد جمعیت و نرخ باروری در کشور است که باید برنامه های دقیقی را برای حل این مشکل تدوین کنیم.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه موضوع جمعیت و باروری موضوعی چند بعدی است و نمی توان به سادگی برای آن برنامه ریزی کرد، گفت: برنامه ریزی برای موضوع جمعیت نیازمند نگاهی جامع و چندبعدی است و به عنوان مثال دلیل افزایش سن ازدواج در کشور را نمی توان فقط در مسایل اقتصادی جستجو کرد چرا که در خانواده های مرفه و ثروتمند نیز شاهد افزایش سن ازدواج هستیم و این یعنی پرداختن به این مسایل نگاهی جامع الاطراف با در نظر گرفتن همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را طلب می کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها سند موجود برای پیگیری موضوع جمعیت، سیاست های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری است، از دستگاه های اصلی و متولی اجرای این سیاست ها خواست ظرف سه ماه موضوع جمعیت و نرخ باروری را به طور جدی مورد بررسی قرار دهند و گزارش این بررسی ها را به دولت ارائه کنند.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.