مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: این اتحادیه به ستاد تنظیم بازار اعلام کرده که دامداران حاضرند گوشت گوساله را به قیمت ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کنند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران: دلالان از هر کیلو گوشت 40 درصد سود می‌برند

به گزارش قدس آنلاین؛ سعید سلطانی سروستانی افزود: این در حالی است که ستاد تنظیم بازار قیمت گوشت گوساله را ۷۰ هزار تومان اعلام کرده است.

وی اظهارداشت: این قیمت برای دامداران صرفه اقتصادی ندارد چون قیمت تمام شده برای وزن زنده کیلویی ۳۲ هزار تومان برای دامدار تمام می شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: گروه کارشناسی در معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت تشکیل شد و تمامی بخش های مربوطه هم در این جلسه حاضر بودند.

وی افزود: در این جلسه اعلام شد گوشت گوساله را بصورت بسته بندی به قیمت ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری و در جاهایی که قیمت گوشت بالاست به مصرف کنندگان عرضه شود و در ضمن بازار هم از تب و تاب گرانی خواهد افتاد.

سلطانی سروستانی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار را به دلیل وجود دلالان و واسطه ها دانست و اظهارداشت: این افراد از هر کیلوگرم گوشت قرمز ۴۰ درصد سود می برند.

وی تصریح کرد: اگر این برنامه اجرا شود یعنی گوشت به قیمت ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان از تولید کنندگان داخلی خریداری و به بازار مصرف عرضه شود هم تولید کننده و هم مصرف کننده راضی خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: در قوانین هم حمایت و پشتیبانی از تولید کنندگان داخلی تاکید فراوانی شده است.

وی افزود: جز چوبداران و واسطه ها هیچ کس دیگری بر بازار گوشت قرمز کشور تسلط ندارد.

سلطانی سروستانی همچنین در خصوص دلیل انباشت دام در واحدهای دامداری اظهارداشت: سال گذشته بیش از نیاز گوشت وارد کشور شد.

وی یادآورشد: وقتی گوشت وارد و به بازار مصرف عرضه می شود در عمل تولیدکنندگان داخلی نمی توانند با قیمت های که برای شان تمام شده گوشت تولیدی خود را به بازار مصرف عرضه کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.