مرکزی- به‌طورمعمول در فصل تابستان به دلیل کاهش مصرف گاز سابقه نداشته که صفی برای دریافت گاز تشکیل شود و لذا ایجاد صف آن‌هم در این روزهایی که با اوج گرما روبرو هستیم خود گواه نقص در سیستم مصرف و یا توزیع دارد.

صف گاز از حوصله شهروندان ساوه‌ای خارج شد

قدس آنلاین-گروه استان ها: اگرچه در شهرستان ساوه افزون بر ۸۵ هزار مشترک گاز شهری وجود دارد اما هنوز برخی از شهروندان و به ویژه مناطق حاشیه ای از سیلند های گاز استفاده می کنند که در طی چند روز گذشته تهیه آن برای شهروندان درد سر ساز شده است.

در روزهای اخیر ویدئوهای بسیاری از شهروندان با سیلندرهای ۱۱ کیلویی و در صف‌های طولانی مقابل جایگاه های عرضه گاز شهر ساوه دست‌به‌دست می‌شود که در انتظار دریافت کپسول گاز مایع هستند.

اگرچه مسئولان ادعا می‌کنند که هیچ کمبودی برای توزیع گاز نداریم اما صف‌های طولانی که حالا به دلیل احتمال انتقال ویروس کرونا برخی افراد را نگران کرده و حوصله برخی افراد را هم سر برده است حکایت دیگر دارد.

گمانه‌زنی‌های متعدد

در صف گاز که لحظه‌ای درنگ کنی مردم چشم‌انتظار رسیدن خودروهای حمل گاز از سیر تا پیاز ماجرا و تمام گزینه‌های احتمالی این صف بلند را برایمان تجزیه‌وتحلیل می‌کنند.

حسن کرجی در این رابطه می‌گوید: بخشی از این آدم‌ها گاز برای مصرف خانه نمی‌برند بلکه این کپسول‌ها را برای پر کردن مخزن خودروهایشان در صف گذاشتند.

مصارف صنعتی

علی اوحدی یکی دیگر از متقاضیان دریافت گاز به ما می‌گوید: بخش زیادی از این کپسول‌ها در واحدهای صنعتی مانند صافکاری‌ها و یا افرادی که کار ایزوگام دارند مصرف می‌شود.

وی معتقد است که باید صف مصرف‌کنندگان صنعتی را از مردم عادی جدا کرد.

وی بیان اینکه ما کارگر هستیم و نمی‌توانیم برای دریافت یک کپسول کارمان را رها کرده و در صف گاز بایستیم می‌گوید:با این اوصاف خدا در زمستان به داد ما برسد.

اطلاعیه شرکت نفت دردسرساز شد

در همین راستا یکی دیگر از شهروندان بابیان اینکه از هنگامی‌که سویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد برای دریافت گاز باید در سامانه ثبت‌نام شود این صف‌ها به‌یک‌باره شکل گرفت به ما می‌گوید: برخی‌ها از ترس اینکه گاز کمیاب و یا گران می‌شود به این صف‌ها دامن زدند.

توزیع الکترونیکی گاز

در همین رابطه فرماندار ساوه بابیان اینکه بیشترین متقاضیان مصرف گاز در حال حاضر مالکان خودروهای گازسوز هستند می‌افزاید: در پی اعلام الکترونیکی شدن توزیع گاز مایع، با سیلندرهای گاز و در قالب مصرف‌کننده واقعی لذا مالکان بسیاری از خودروهای گازسوز به این صف‌ها دامن زدند.

علی میرزایی بابیان اینکه متأسفانه این افزایش تقاضا موجب شده تا حق مصرف‌کننده‌های واقعی و خانوارها و صنایع نیازمند به گاز مایع تضییع شود اذعان می‌کند: در حال حاضر هیچ  مشکلی ازنظر میزان موجودی گاز مایع در شهر ساوه وجود ندارد.

وی بیان می‌کند: طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده  به این نتیجه رسیدیم که اغلب افرادی که متقاضی سیلندرهای گاز مایع هستند را مالکان خودروهایی تشکیل می‌دهند که از این سوخت استفاده می‌کنند.

وی تأکید می کند: با اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع، این محصول صرفاً به خانوارها و اصنافی که به گاز طبیعی دسترسی ندارند قابل تحویل خواهد بود و هر یک از افرادی که در صف گاز می‌ایستند، درصورتی‌که نیازمند واقعی به این محصول هستند باید با ثبت‌نام در سامانه سدف (سامانه درخواست فراورده‌های نفتی) تقاضای خود را ثبت کرده تا پس از استعلام سیستمی از شرکت گاز مبنی بر گاز کشی نبودن محل نسبت به تأمین گاز مایع در محل برای آن‌ها اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.