مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: ۱۵ واحد گاوداری صنعتی در این شهرستان فعالیت دارند که روزانه حدود ۳۵ الی ۴۰ تن شیر خام را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

تولید روزانه بیش از ۳۵ تن شیر خام در تایباد

به گزارش قدس آنلاین، محمد میری‌دیسفانی اظهار کرد: این تعداد گاوداری با پنج هزار راس دام سنگین زمینه اشتغال برای ۴۰۰ نفر را در شهرستان فراهم کرده و شیر خام تولید شده علاوه بر مصرف داخلی به مشهد، تربت‌جام و یک کارخانه در استان مازندران نیز فرستاده می‌شود.

وی با اشاره به رکوردگیری از هشت واحد صنعتی گاو شیری در تایباد افزود: حذف دام‌های کم تولید و انتخاب دام‌های پر تولید اجرای برنامه‌های منظمی مانند کاهش فاصله گوساله زایی و کنترل آلودگی ورم پستان دام از دیگر اهداف انجام عملیات رکودگیری شیر دام در این شهرستان است.

میری‌دیسفانی بیان کرد: آنالیز شیر برای اندازه گیری دقیق میزان تولید شیر، درصد چربی، پروتئین، کنترل سوماتیک مربوط به پستان گاو در گاوداری‌های تحت پوشش انجام می‌شود.

او در ادامه توضیح داد: عملیات ثبت مشخصات و رکوردگیری شیر در گاوداری‌های شیری صنعتی انجام می‌شود و در جریان این فرایند برای دام شناسنامه صادر می‌شود.

یکی از واحدهایی که در تایباد قرار دارد، با ظرفیت ۲ هزار راس دام سنگین از بزرگترین واحدهای گاو شیری در شرق کشور محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.