رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: در هفته دولت از هزار و ۱۴۲ طرح در خراسان رضوی با اعتبار ۹ هزارمیلیارد تومان بهره برداری می‌شود.

از هزار و ۱۴۲ طرح در هفته دولت در خراسان رضوی بهره برداری می‌شود/ پیگیری برای تحقق وعده‌های رییس جمهور در خصوص حاشیه شهر مشهد

به  گزارش قدس آنلاین، رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی به مناسبت آغاز هفته دولت گفت: این هفته با حضور آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه تفاهم نامه اجرای ۳۰ پروژه سال جهش تولید امضا و میزان کمک‌های این سازمان برای پروژه‌ها نیز مشخص می‌شود.
او با اشاره به این که ۲۵۲ میلیارد تومان از اعتبارات دور اول سفر ریاست جمهوری پرداخت نشده، افزود: در دور دوم سفر رییس جمهوری به استان دو هزارو ۱۶۰ میلیارد تومان برای سال‌های ۹۷ تا ۹۹ مصوب شده بود که از این میزان تنها هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی به واگذاری پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای به بخش غیر دولتی در سال ۹۸ و ۹۹ اشاره کرد و ادامه داد: پارسال ۲۷۰ پروژه به بخش غیردولتی واگذار کردیم که مورد تایید سازمان برنامه و بودجه است، همچنین ۸۲ پروژه با اعتباری حدود ۶۵ میلیارد تومان قابل واگذاری به بخش غیر دولتی شناسایی شده است که این میزان اعتبار را در قالب کمک‌های بلاعوض و وام در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم، ضمن این که ۱۳ پروژه از این تعداد باید در سال ۹۹ به بخش غیر دولتی واگذار شود.

تورم ۵ ماهه ۲۲.۱ درصد است

جمشیدی به آخرین وضعیت تورم استان که در مرداد ماه امسال تهیه شده اشاره و بیان کرد: تورم در مرداد ماه امسال ۸/۲ درصد بوده این در حالی است که این میزان تورم در کشور ۹/۳ درصد برآورد شده است، همچنین میزان تورم در سال ۹۹ نسبت به پنج ماه پارسال ۱/۲۲ درصد بوده است.
او تصریح کرد: پارسال قرار بود ۳۰ هزار نفر در دستگاه‌های دولتی جذب شوند که هزار و ۷۹۵ نفر مربوط به خراسان رضوی بود که از این تعداد ۷۰۴ نفر در دانشگاه علوم پزشکی، ۹۶۰ نفر در آموزش و پرورش و بقیه در ۱۷ دستگاه دولتی جذب خواهند شد، مراحل نهایی استخدام آن‌ها در حال انجام است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با بیان اینکه درسال ۹۹ ثبت نام آزمون استخدامی برگزار می‌شود، تاکید کرد: در این آزمون نیز ۳۲ هزار نفر جذب آموزش و پرورش می‌شوند، هفت هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی و شش هزار نفر نیز برای سایر دستگاه‌ها در نظر گرفته شده اند، همچنین آمارها نشان می‌دهد میانگین سنی مدیران استان ۴۷ سال است و ۳۲ هزار پست غیر تصدی در استان داریم که در راستای کاهش نیرو در دولت است.

جمشیدی درباره ارزش واگذاری پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای اظهار کرد: ۱۸۵ پروژه مربوط به خراسان رضوی است و تاکنون ۲۸ پروژه واگذار شده که مبلغ ریالی سرمایه گذاری این میزان پروژه ۸۸۳ میلیارد ریال بوده است، همچنین طبق برنامه ششم توسعه ۲۷۰ پروژه برای واگذاری به تصویب رسیده است، امسال نیز ۸۲ پروژه قابل واگذاری است، ضمن این که هیچ پروژه‌ای در استان با مالکیت غیر دولتی واگذار نشده و از پارسال تاکنون پروژه‌های جدیدی به ارزش ۸۵ میلیارد تومان آغاز شده است.

۷.۵ درصد از خانه‌های خالی کشور در خراسان رضوی

او به موضوع آمار خانه‌های خالی نیز اشاره کرد و افزود: طبق سرشماری آمار در سال ۹۵ کل واحدهای مسکونی یک میلیون و ۸۰۴ هزار در استان شناسایی شده است که در آن زمان طبق مراجعه، ۱۹۴ هزارو ۱۶۰ خانه خالی از سکنه بوده است، این بدان معنی نیست که این‌ها مشمول قانون مالیات بر خانه‌های خالی است، بر اساس سرشماری ۵/۷ درصد خانه‌های خالی از سکنه کشور، در استان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی درباره پروژه‌هایی که در هفته دولت بهره برداری یا کلنگ زنی خواهد شد ادامه داد: ۱۱۴۲ پروژه با اعتباری حدود ۹ هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی آماده بهره برداری است، حتما این پروژه‌ها طبق زمان بندی در سال ۹۹ یا توسط رئیس جمهو یا سایر مسئولان افتتاح خواهد شد.
جمشیدی بیان کرد: در حوزه اقتصادی ۲۳۱ پروژه با سرمایه گذاری هفت هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری است که برای چهار هزارو ۲۵۸ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند، همچنین در سازمان صنعت و معدن ۳۲ پروژه که برای ۲۶۳۱ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد، ۱۷۹ پروژه نیز در بخش کشاورزی استان در این هفته بهره‌برداری می‌شود که برای ۷۴۲ نفر اشتغال مستقیم و ۵۸۲ نفر اشتغال غیر مستقیم خواهد داشت، در شهرک‌های صنعتی نیز پنج پروژه و در حوزه میراث فرهنگی پنج پروژه به بهره برداری خواهد رسید.
او تصریح کرد: در حوزه عمرانی ۹۱۱ پروژه داریم که با اعتبار ۱۷۴۰ میلیارد تومان قابل بهره برداری در هفته دولت است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی درباره اختصاص ردیف بودجه برای کشف رود نیز تاکید کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته برای کشف رود ۲۵ میلیارد تومان برای اولین بار در ردیف بودجه اختصاص یافت، گرچه عدد زیادی نیست، اما در ردیف قرار گرفت، تاکنون نیز ۳۲ میلیارد تومان برای کشف رود در قالب مصوبات اختصاص یافته است.
جمشیدی اظهار کرد: از سفر اول ریاست جمهوری برای حاشیه شهر ۱۸۰ میلیارد تومان مصوب شده بود که ۱۴۸ میلیارد تومان آن پرداخت شده است و این میزان اعتبار برای حاشیه شهر مشهد ناکافی است، متاسفانه امسال ردیف بودجه حاشیه شهر حذف و اعتبار آن در قالب به سازی بافت‌های فرسوده برای کلان شهرهای مذهبی در نظر گرفته شد که برای سال ۹۹ اعتباری ۹۵ میلیارد تومانی در بودجه آمده است و معلوم نیست این میزان تحقق پیدا کند یا نه، در جلسه‌ای که این هفته با آقای نوبخت داریم موضوع را مطرح می‌کنیم تا وعده‌های رئیس جمهور برای حاشیه شهر محقق شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر /
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.