خوزستان_ استاندار خوزستان گفت: ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه با پیشنهاد دولت و اجازه رهبر ی برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب استان برداشت و هزینه می شود.

اختصاص ۵۰ میلیون یورو برای اجرای طرح های آب و فاضلاب خوزستان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری ،غلامرضا شریعتی در گفت‌وگوی ویژه تلویزیونی، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت در  خصوص آبرسانی به غیزانیه نیز بیان کرد: فاز اول آبرسانی به غیزانیه به بهره برداری رسید و وضعیت آب نسبت به گذشته پایدارتر شده است.

وی ادامه داد: در هفته دولت نیز فاز دوم آبرسانی به غیزانیه به بهره برداری می‌رسد و  همچنین فاز سوم تا نیمه شهریور به بهره برداری می‌رسد که  عملا کل آبرسانی به غیزانیه در شهریور ماه تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: در کنار آن بهره برداری از طرح آبرسانی بامدژ را نیز در دستور کار داریم و طرح آبرسانی قلعه سحر نیز به بهره برداری خواهد رسید.

آخرین وضعیت فاضلاب اهواز

شریعتی در خصوص فاضلاب اهواز نیز گفت: امیدواریم بتوانیم خطی که به سمت تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز می‌رسد را به بهره برداری برسانیم و بیش از ۸۰ درصد فاضلاب شرق را به سمت تصفیه خانه هدایت کنیم تا به رودخانه نریزد؛ این کار در حال انجام است و تا دو ماه آینده به پایان می‌رسد.

وی بیان کرد: در همین راستا ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه با پیشنهاد دولت و اجازه رهبر برداشت می‌شود.

استاندار بیان کرد: اکنون آب و فاضلاب استان در حال ارزیابی پیمانکاران است و امیدواریم که بتوانیم خط لوله انتقال فاضلاب در اهواز را بهبود ببخشیم و در صورت تخصیص ۵۰ میلیون یوروی دیگر، می‌توانیم تحول قابل ملاحظه ای در وضعیت فاضلاب اهواز و کارون ایجاد کنیم. سازمان برنامه ریزی استان، معاونت عمرانی استانداری، آب و فاضلاب استان و سازمان های بازرسی نظارت می کنند تا اعتبار در جای خود هزینه شود و بیشترین اثر را داشته باشد.

استاندار خوزستان در خصوص پروژه متروی اهواز نیز توضیح داد: مساله متروی اهواز پیچیده است و مشکلات خاصی برای آن به وجود آمده است اما باید سعی شود که تصمیم عاقلانه ای در این زمینه اتخاذ شود و کاری کنیم تا کمترین ضرر به استان و مردم وارد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.