حکایت تصمیم‌گیری‌های ناگهانی و بعضاً خنده دار سازمان لیگ تمامی ندارد، تا حدی که حالا برای تیم‌های حاضر در مسابقات به اصطلاح حرفه ای خود قانون وضع می‌کنند که دیگر حق جذب بازیکن و مربی خارجی را ندارید.

مذاکره بدون مجوز با استراماچونی و شفر

قدس آنلاین: ردپای مدیران وزارت ورزش و جوانان در بطن این تصمیم‌گیری مضحک به شدت دیده می‌شود اما آن‌ها خبر ندارند اگر حتی یک باشگاه طبق دادخواستی این موضوع را به اطلاع فیفا برساند و اسناد و مدارکش مبنی بر دخالت دولتی‌ها در خلق این تصمیم را به پیوست بفرستد مشکلات حقوقی فراوانی به وجود می‌آید تا حدی که ممکن است سهمیه لیگ قهرمانان نمایندگان ایران کاهش یابد.

*جبران اشتباه ویلموتس

مدیران سازمان لیگ و وزارت ورزش در حال حاضر برای خروج از افتضاح بزرگ قرارداد مارک ویلموتس این شو خنده دار را به راه انداختند تا به این واسطه به منتقدان دانه درشت خود در بهارستان نشان دهند عزم خود را برای جلوگیری از اتفاقات مشابه جزم کردند اما چه سود که این داستان ارتباطی به آن ماجرا ندارد، این تصمیم تنها به واسطه خروج وزیر از زیر فشار سنگین منتقدان بود.

*کاهش امتیاز در آسیا

با این تصمیم در سیستم امتیازگیری لیگ قهرمانان آسیا و کمیته اجرایی، باشگاه‌های ایرانی شاخصه برخورداری از بازیکنان بین‌المللی و مربیان تراز اول را از دست می‌دهند به همین دلیل کاهش امتیاز برای تمام باشگاه‌های ایرانی وجود دارد.

برابر تعریف فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا فوتبال رشته ای فراگیر است و مرزهای جغرافیایی در آن معنایی ندارد به همین دلیل بسته ماندن درهای فوتبال باشگاهی یک کشور از نظر ارزش‌گذاری و موقعیت سنجی در ردیف کشورهای توسعه نیافته و آماتور است از این رو قطعاً لیگ ایران از نظر جایگاهی سقوط مزمنی خواهد داشت.

*اعتراض تلویحی باشگاه‌ها

یکی از مدیران عامل باشگاه‌های نیمه دولتی به تازگی در محفلی خطاب به مدیران عامل چند باشگاه هم ردیف خود اعلام کرده قدرت تصمیم گیری نه در اختیار سازمان لیگ و فدراسیون است بلکه فقط مسئولان وزارت ورزش این سناریو را طراحی کردند.

این فرد در لابه لای سخنان خود به سفر سعادتمند و تیم همراهش به اروپا اشاره کرده و مدعی شد اگر این قانون قرار است به اجرا درآید سفر سعادتمند بر اساس کدام مبنا و محور صورت گرفته است.

*بدون مجوز وزیر

مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در این باره گفت: سعادتمند، مجوزی از وزیر یا بنده برای رفتن به اروپا نگرفت. جمع‌بندی او و احتمالاً برخی از اعضای هیئت مدیره استقلال این بود برای گرفتن تخفیف و چیزی شبیه به آن به اروپا برود. موضوعی که در رسانه‌ها خواندیم.

باید ایشان برگردد و زمانی که برگشت جلسه‌ای خواهیم داشت تا بدانیم دلیل این سفر چه چیزی بوده و ثمرات آن به چه شکل بوده است تا در جریان نتایج قرار بگیریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.