سرپرست اداره آموزش و پرورش بردسکن گفت: طرح آماده سازی مدارس از یک ماه قبل در قالب پروژه مهر در شهرستان کلید خورده است و ۱۵ شهریورماه تمامی مدارس باز خواهند بود.

تمامی  فضاهای آموزشی بردسکن ۱۵ شهریورماه  باز هستند

حبیب الله حاجی زاده در گفت و گو با خبرنگار  قدس آنلاین  گفت:  با توجه به تصمیم ستاد کرونا اگر وضعیت شهرستان سفید شود مدارس فعال خواهند بود و سال تحصیلی را در مدارس آغاز خواهیم کرد ولی اگر وضعیت شهرستان زرد و یا قرمز باشد  به صورت نیمه حضوری   و روزانه با ظرفیت ۵۰ درصد دانش  آموزان در روزهای زوج و فرد و  از طریق شبکه شاد دانش آموزان دروس خود را دنبال خواهند کرد. 

وی بیان کرد: اکثر مدارس مجهز به دستگاه ضدعفونی کننده می باشند و جای هیچ نگرانی برای دانش آموزان  والدین آنها نیست.

حاجی زاده افزود:  با توجه به وضعیت سرانه های  مدارس از  خیران و انجمن اولیا ء مدارس  انتظار می رود  در تامین برخی از تجهیزات وسایل مورد نیاز  با مدیران مدارس همکاری لازم را داشته باشند.

سرپرست آموزش و پرورش بردسکن  از توزیع کتب درسی در تمامی مقاطع تحصیلی در شهرستان خبرداد و گفت: کتب مورد نیاز دانش آموزان به شهرستان حمل و از  اول شهریورماه از طریق مدارس براساس برنامه زمان بندی شده  درحال توزیع است و خوشبختانه با آمار گیری های انجام شده هیچ کمبود کتابی در شهرستان نداریم. 

حاجی زاده با بیان اینکه نقل و انتقالات در  تمامی مقاطع تحصیلی صورت گرفته است ، گفت: در مقطع ابتدایی کمبود نیرو داریم که دراین رابطه  مکاتباتی با اداره کل انجام شده است. 

وی کمبود فضای آموزشی را مورد اشاره قرار داد  و گفت: اگر چه  در مرکز شهر و دربرخی از روستاها کمبود فضا داریم ولی با تدابیر اتخاذ شده  سعی شده است  هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند. 

وی  همچنین گفت: به خاطر کم بودن جمعیت دانش آموزی در مناطق عشایری و برخی از روستاها  دانش آموزان مقطع ابتدایی  شهرستان به صورت مختلط مشغول به تحصیل هستند. 

وی با اشاره به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) گفت: برنامه ریزی شده است  مدارس شهرستان در طول ماه محرم و صفر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی  مراسم عزاداری برگزار کنند. 

وی اظهارداشت: از مجموع ۲۰۳ مدرسه در کل شهرستان بردسکن  بیش از ۱۲۰ مدرسه  شهرستان بردسکن دارای هیات عزاداری هستند. وی با توجه به تعطیلی مدارس گفت: امسال برنامه احلی  من العسل برگزار نمی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.