«مجنون» اولین فیلمی است که از زمان آغاز پاندمی ویروس کرونا به‌ طور گسترده اکران شده است.

فروش ۴ میلیون دلاری فیلم راسل کرو در آمریکای شمالی/ ۵۰ درصد سینماها فعالیت خود را از سر گرفتند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از هنر آنلاین، تریلر با موضوع خشم در جاده‌ «مجنون» از شرکت سولستیس استودیوز در اولین آخر هفته اکران گسترده در ایالات متحده، از جمعه تا یکشنبه، چهار میلیون دلار به دست آورد.

این فیلم با بازی راسل کرو که در ۱۸۲۳ سینما روی پرده رفته، اولین فیلمی است که بعد از تعطیلی سینماها در آمریکای شمالی در ماه مارس در واکنش به شیوع بیماری کرونا، به‌طور گسترده روی پرده بزرگ اکران شده است.

به گزارش ورایتی، بهترین اخبار مربوط به باکس آفیس آخر هفته از چین آمد، جایی که فیلم چینی پرهزینه "هشت صد" (The Eight Hundred) با فروش خیره‌کننده ۱۰۷ میلیون دلار کار خود را آغاز کرد و این موفقیت در حالی حاصل شد که تنها حدود ۵۰ درصد سینماهای سراسر این کشور فعالیت خود را از نو آغاز کردند. "هشت صد" کاملاً با دوربین‌های آیمکس فیلمبرداری شده است.

مانند چین، سینماهای آمریکای شمالی نیز برابر با پروتکل‌های بهداشتی جدید، با ظرفیت محدود فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. این ظرفیت از ۳۰ درصد در هفته‌های گذشته به ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. سینماها که تعداد کل آن‌ها در سراسر آمریکای شمالی حدود شش هزار تا است، اکنون در حدود ۴۴ ایالت در آمریکا فعال شده‌اند، هرچند این بازگشایی شامل دو ایالت کالیفرنیا و نیویورک نشده است که پایگاه دو بازار مهم سینمایی در آمریکا یعنی لس آنجلس و نیویورک هستند.

فروش چهار میلیون دلاری در دوره پیش از همه‌گیری یک شروع نسبتاً نرم تلقی می‌شد، اما در شرایط فعلی یک پیروزی به‌حساب می‌آید. در طول تعطیلات، مدیران اجرایی در هالیوود که عملکرد فیلم "مجنون" را از نزدیک دنبال می‌کردند از نتایج به‌دست‌آمده ابراز رضایت کردند.

مارک جیل مدیرعامل شرکت سولستیس استودیوز گفت "مجنون" از بی‌رقیب بودن سود خواهد برد. شرکت او انتظار داشت این فیلم در سه روز اول اکران حدود هشت میلیون دلار بفروشد و درنهایت در بازار داخلی به فروش ۳۰ میلیون دلار دست پیدا کند. "مجنون" تاکنون بالغ بر هشت میلیون دلار در بازار خارج از آمریکا فروخته است.

راسل کرو در این فیلم نقش مردی به‌لحاظ ذهنی، نامتعادل را بازی می‌کند که بعد از رویارویی با یک زن در یک تقاطع، او را هدف خشم خود قرار می‌دهد. کارن پیستوریس، گابریل بیتمن و جیمی سیمپسن از دیگر بازیگران فیلم ۳۳ میلیون دلاری "مجنون" به کارگردانی دریک بورته هستند.        

فیلم از این هفته با بازگشایی تعداد بیشتری از سینماها در ۲۳۰۰ سینما روی پرده خواهد رفت.

به گزارش هالیوود ریپورتر، جای دیگر، "فیلم باب اسفنجی: اسفنج فراری" در ۳۲۶ سینما در کانادا ۵۵۰ هزار دلار دیگر فروخت و مجموع فروش خود را به حدود ۱.۴ میلیون دلار رساند. این فیلم انیمیشنی در سینماهای ایالات متحده اکران نشده است.

در آمریکا، چند فیلم مستقل همچنان در سینماهای درایو-این در حال اکران هستند. این هفته شرکت آی‌اف‌سی درام زندگی‌نامه‌ای "تسلا" (Tesla) با بازی ایتن هاوک در نقش نیکولا تسلا و کایل مک‌لاکلان در نقش توماس ادیسون را روانه سینماها کرد که در ۱۰۸ سینما حدود ۴۲ هزار دلار فروخت.  

تریلر "اجاره" (The Rental) از دیو فرانکو نیز در ۱۰۵ سینما ۱۰۸ هزار دلار فروخت و مجموع فروش داخلی خود را به ۱.۵ میلیون دلار رساند. درام تین ایجری "واژه‌های روی دیوارهای حمام" در ۹۲۵ سینما ۴۶۲ هزار دلار فروش داشت. تماشاگران در وبسایت سینمااسکور درجه A به این فیلم داده‌اند و در وبسایت راتن تومیتوز ۸۲ درصد نقدهای نوشته‌شده منتقدان مثبت بوده است.

"مأمور وصول مالیات" به کارگردانی دیوید آیر با بازی شایا لابوف در سومین هفته اکران در ۱۲۱ سینما ۱۲۱ هزار دلار فروخت. این درام جنایی که با نقدهای بسیار منفی روبرو شده است، تاکنون حدود ۸۱۳ هزار دلار فروش داشته است.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات ‌متحده و کانادا (۲۱ تا ۲۳ اوت ۲۰۲۰)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش

مجموع فروش (دلار)

هفته اکران

پخش‌کننده

۱

"مجنون"

(Unhinged)

۴,۰۶۰,۰۰۰

۱,۸۲۳

۲,۲۲۷

۵,۰۶۱,۰۰۰

۲

سولستیس استودیوز

۲

"فیلم باب اسفنجی: اسفنج فراری"

(The SpongeBob Movie: Sponge On The Run)

۵۵۰,۰۰۰

۳۲۶

۱,۶۸۷

۱,۴۱۵,۸۲۴

۲

پارامونت پیکچرز

۳

"واژه‌های روی دیوارهای حمام"

(Words on Bathroom Walls)

۴۶۲,۰۵۰

۹۲۵

۴۹۹

۴۶۲,۰۵۰

۱

رُدساید اترکشنز

۴

"احمق‌ها"

(The Goonies)

۲۶۰,۰۰۰

۴۵۷

۵۶۸

۸۲۵,۰۰۰

۷

برادران وارنر

۵

"Cut Throat City"

۲۴۰,۰۰۰

۳۹۵

۶۰۷

۲۴۰,۰۰۰

۱

وِل گو یواس‌ای اینترتینمنت

۶

"جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود ۵: امپراتوری ضربه متقابل می‌زند"

(Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back)

۲۳۰,۰۰۰

۴۳۱

۵۳۳

۱,۰۱۵,۰۰۰

۷

والت دیزنی استودیوز موشن پیکچرز

۷

"شبه‌جزیره"

(Peninsula)

۲۱۰,۰۰۰

۱۲۳

۱,۷۰۷

۶۴۰,۰۰۰

۳

وِل گو یواس‌ای اینترتینمنت

۸

"پارک ژوراسیک"

(Jurassic Park)

۱۸۰,۰۰۰

۳۱۶

۵۶۹

۱,۳۸۶,۶۰۰

۱۰

یونیورسال پیکچرز

۹

"بازگشت به آینده"

(Back to the Future)

۱۴۰,۰۰۰

۲۵۸

۵۴۲

۲۴۷,۰۰۰

۴

یونیورسال پیکچرز

۱۰

"مأمور وصول مالیات"

(The Tax Collector)

۱۲۱,۸۰۰

۱۲۱

۱,۰۰۶

۸۱۳,۳۳۶

۳

آرال‌جی‌ای فیلمز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.