۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 717366

۱۰ روستا از ۱۳۰ روستای تربت‌جام در بخش‌های مرکزی حوزه جام‌رود و سمیع‌آباد تنش آبی دارند.

۱۰ روستای تربت‌جام دچار تنش آبی هستند

به گزارش قدس آنلاین،  فرماندار تربت‌جام  گفت: در پی تداوم چندین ساله پدیده خشکسالی در خراسان رضوی هم‌اینک برخی از روستاهای تربت‌جام با تنش شدید آبی رو به روست.

مرتضی حمیدی افزود: از این تعداد روستای تربت جام ۶ روستای بخش مرکزی با تانکر سیار آبرسانی می‌شود که جمعیتی افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ خانوار را در خود جای داده‌ و چهار روستای بخش سمیع آباد نیز با کمبود آب شرب مواجه هستند.

وی ادامه داد:  تعداد ۶ روستا تحت پوشش مجتمع آبرسانی چشمه گل هستند که در حال حاضر آبرسانی به این روستاییان هر روز و یا یک روز در میان صورت می‌گیرد که بدون شک مشکلاتی را برای آنها در پی دارد.

فرماندار تربت‌جام گفت: برای رفع مشکل آب آشامیدنی روستاهای بخش مرکزی که هم‌اینک به صورت سیار تامین می‌شود ساخت ۲۰ کیلومتر خط انتقال با افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال نیاز است.

حمیدی به ساخت مجتمع آبرسانی روستایی بزد نیز در این شهرستان اشاره و بیان کرد: این طرح یکی از مهمترین طرحهای فعال در تربت‌جام است که ۲۲۵ هزار نفر را در قالب ۱۵ روستا را در بر خواهد گرفت زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار می‌دهد.

وی به احیا و بازسازی برخی چاههای حوزه آب روستایی اشاره کرد و ادامه داد: حفر یک حلقه چاه در روستای رباط سمنگان، احیا و بازسازی چهار حلقه چاه در برخی از روستاهای بخش نصرآباد و قرار گرفتن در مرحله مناقصه حفر دو حلقه چاه در روستای محمودآباد و کلاته صوفی تاکنون به رفع کمبود آب شرب در این مناطق کمک کرده است.

فرماندار تربت‌جام گفت: مشکل عمده کنونی حوزه آب شرب روستایی این شهرستان کمبود شدید اعتبارات برای ساخت خطوط انتقال، راه‌اندازی ایستگاههای پمپاژ و مخازن ذخیره‌سازی آب است.

حمیدی افزود: یک نیکوکار مقیم تهران برای رفع مشکل آب شرب روستایی مجتمع چشمه گل تربت‌جام در شرق خراسان رضوی ۶۵ میلیارد ریال کمک کرد که این مبلغ صرف آبرسانی به روستاهای چشمه گل، یخک، چنگ آباد، کلاته و بشیر آباد این شهرستان می‌شود.

وی اظهار کرد: با اجرای پروژه آبرسانی به این روستاها که چهار ماه به طول می‌انجامد افزون بر ۵۰۰ خانوار در بخش مرکزی شهرستان تربت‌جام از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد و در صورتی که این پروژه مهم روستایی نیاز به اعتبار بیشتری داشته باشد از محل اعتبارات شهرستان تامین خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.