اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر مشهد با برگزاری انتخابات در صحن علنی شورا برای سال چهارم انتخاب شدند.

اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر مشهد انتخاب شدند

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس این انتخابات، مجتبی بهاروند، سید محسن حسینی پویا، محمد هادی مهدی‌نیا، احمد نوروزی و محمد حسین ودیعی به عنوان اعضای کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها و محمدهادی مهدی‌نیا، محمد رضا حیدری، بتول گندمی، حمیدرضا موحدی‌زاده و محمدحسین ودیعی به عنوان اعضای کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی انتخاب شدند.
همچنین سید محسن حسینی‌پویا، بتول گندمی و احمد نوروزی نیز اعضای کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای شهر را تشکیل می‌دهند و سید مسعود ریاضی، محمد هادی مهدی‌نیا و احمد نوروزی نیز به عضویت کمیسیون شهرسازی و معماری درآمدند.
مجتبی بهاروند، شهنار رمارم، سید مسعود ریاضی، علیرضا شهریاری، محمد هادی مهدی‌نیا نیز اعضای کمیسیون عمران، حمل ‌و نقل و ترافیک را تشکیل می‌دهند و محمد حاجیان شهری، علیرضا شهریاری، غلامحسین صاحبی، رمضانعلی فیضی و بتول گندمی نیز به عنوان اعضای کمیسیون خدمات ‌شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست انتخاب شدند.
در این انتخابات احسان اصولی، محمد رضا حیدری، شهناز رمارم، رمضانعلی فیضی و حمید رضا موحدی‌زاده به عنوان اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه و محمدرضا حیدری، علیرضا شهریاری و محمد حسین ودیعی به عنوان اعضای کمیسیون ویژه ایثارگران انتخاب شدند.
همچنین سید مسعود ریاضی، علیرضا شهریاری و حمیدرضا موحدی‌زاده به عنوان اعضای کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس انتخاب شدند و حمید رضا فیضی، شهنار رمارم، محمد حاجیان شهری، غلامرضا صاحبی و احمد نوروزی به عضویت کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار درآمدند.
بسته حمایتی بهسازی و نوسازی بافت آبکوه
همچنین در جلسه علنی امروز، لایحه بسته تشویقی برای اصلاح، نوسازی و بهسازی بافت فرسوده آبکوه مصوب شد.
رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: طبق این مصوبه، به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به‌ منظور سرعت ‌بخشی به پیشبرد اهداف بهسازی و نوسازی مشارکتی بافت فرسوده آبکوه، اجرای برنامه‌های تسهیل‌گری، کسب رضایت‌مندی ساکنین این بافت و رونق‌بخشی به ساخت و ساز و توانمندسازی جامعه محلی، نسبت به بکارگیری بسته‌های تشویقی و تخفیفی اقدام کند.
احمد نوروزی افزود: تخفیفات پروانه مد نظر در این مصوبه تا پایان سال ۱۴۰۰ است و پس از آن تا پایان هر ۶ ماه، پنج درصد از تخفیفات پروانه مورد نظر کسر می‌شود.
تعیین تعرفه استفاده از دوچرخه
بررسی و تصویب لایحه تعیین تعرفه بهای خدمات استفاده از دوچرخه و اسکوتر اشتراکی از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهر در این خصوص گفت: به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در راستای کاهش آلودگی هوا و تحقق حمل و نقل پاک، ضمن توسعه و گسترش سامانه دوچرخه و اسکوتر اشتراکی و تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده حداکثری از آن، نسبت به دریافت بهای خدمات ارائه شده به متقاضیان مطابق مصوبه امروز اقدام کند.
مجتبی بهاروند افزود: طبق این مصوبه، تعرفه به ازای هر سفر معادل نیم ساعت برای دوچرخه ۱۰ هزار ریال، دوچرخه برقی ۳۰ هزار ریال و اسکوتر ۴۰ هزار ریال است.
وی ادامه داد: همچنین سفر اول در روز ثبت نام به میزان نیم ساعت رایگان است و به ازای هر چهار ساعت سفر غیر رایگان، یک سفر غیر رایگان نیم ساعته برای شهروند در نظر گرفته می‌شود.
تصویب طرح‌ها و لوایح در خصوص اقدامات حمایتی به منظور کاهش پیامدهای ویروس کرونا و مساعدت به شهروندان در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹ برای اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی نیز از مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.