نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه آمریکا ضمن تشکر از مواضع ضد ایرانی دولت دونالد ترامپ، به لفاظی درباره ایران و همچنین توافق عادی‌سازی اخیر تل‌آویو و ابوظبی پرداخت.

قدردانی نتانیاهو از پامپئو به دلیل کلید زدن مکانیسم ماشه

قدس آنلاین: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه آمریکا در قدس اشغالی، از مواضع ضد ایرانی دولت «دونالد ترامپ» تمجید کرد.

بنیامین نتانیاهو در آغاز این نشست خبری مشترک در قدس اشغالی گفت: «وزیر خارجه پامپئو، دوست خوب ما مایک، خوشحالم که شما را دوباره در اورشلیم (قدس اشغالی) می‌بینم...فکر می‌کنم که این دوازدهمین دیدار ما بعد از تصدی وزارت خارجه آمریکا توسط شماست».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سپس از منافع و ارزش‌های مشترک این رژیم و آمریکا سخن گفت و بلافاصله از مواضع پامپئو و دولت دونالد ترامپ تمجید کرد و اتحاد رژیم صهیونیستی و آمریکا را «تاریخی» خواند.

تشکر ویژه نتانیاهو از آمریکا بابت مکانیسم ماشه

نتانیاهو در این کنفرانس خبری به طور خاص از دونالد ترامپ یاد کرد و گفت: «من می‌خواهم از شما (پامپئو) و رئیس‌جمهور (دونالد ترامپ) بابت همه کارهایی که شما به خاطر امنیت اسرائیل انجام داده‌اید، تشکر کنم».

وی با اشاره به پامپئو افزود: « ازدیدار قبلی‌مان تاکنون، دو اتفاق بزرگ افتاده است، اول اینکه شما در برابر تجاوزگری ایران ایستادید و مکانیسم ماشه را کلید زدید. من می‌خواهم شما را بابت این کار تحسین کنم. مردم باید این را متوجه شوند که توافق (هسته‌ای) ایران (برجام) همانطور که ما پیش بینی می‌کردیم، شکست خورد نه فقط به خاطر اینکه تجاوزگری‌های ایران را خنثی نکرد بلکه باعث افزایش این تجاوزگری شد».

نتانیاهو مدعی شد: «ما شاهد این موضوع بودیم که بعد از انعقاد برجام، ایران از قفس خود بیرون آمد و  یکی پس از دیگری دنبال کشورهای مختلف رفت و با راکت‌ها (موشک‌ها) و تروریسم کشورهای مناطق مختلف خاورمیانه و حتی فراتر از آن را هدف قرار داد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سپس به حقارت و انزوای آمریکا در ارائه قطعنامه به منظور تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت و همچنین مخالفت‌های گسترده با کلید زدن مکانیسم ماشه اشاره کرد.

او گفت: «دیدن اینکه شورای امنیت نه تنها به آمریکا برای کلید زدن مکانیسم ماشه ملحق نشده‌اند یا در برابر این تلاش برای تحریم تسلیحاتی ایران ایستاده اند، این بسیار تکان دهنده است. این یعنی این رژیم به تانک‌ها، هواپیماها، موشکها و سامانه پدافندی دسترسی خواهد یافت...این واقعا عجیب و غریب است».

نتانیاهو خطاب به پامپئو گفت: «ما به شما تبریک می‌گوییم، ما در کنار شما ایستاده‌ایم. باید این را بگویم که همین چند سال قبل من مجبور بودم تنها به رد کردن برجام بپردازم و به جهان درباره تجاوزگری‌های ایران هشدار دهم اما با مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ترامپ این موضوع تغییر کرد».

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس سپس به موضوع توافق اخیر رژیم صهیونیستی با امارات عربی متحده برای عادی سازی روابط اشاره و از مواضع دولت ترامپ تمجید کرد.

قدردانی نتانیاهو از آمریکا بابت عادی‌سازی روابط با امارات

او گفت: «این موضوع مهم است که به این مساله اشاره کنیم که امروزه ما از کشورهای خلیج (فارس) می‌شنویم با صدای بلند در حال صحبت (علیه ایران) هستند، من به دوستانمان به ویژه دوستانمان در اروپا پیشنهاد می‌کنم این موضوع را در نظر بگیرند که وقتی عرب‌ها و اسرائیلی‌ها درباره یک موضوع توافق نظر دارند، منطقی است که به آن توجه کنید. در نتیجه به شما بابت مکانیسم ماشه و مخالفت کلی شما با تجاوزگری ایران و خواستش برای دستیابی به سلاح اتمی تبریک می‌گویم».


کنفرانس خبری پامپئو و نتانیاهو

به گفته نتانیاهو دومین اتفاق بزرگی که در فاصله دیدار قبلی او با وزیر خارجه آمریکا حادث شد، توافق عادی سازی با امارات عربی متحده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این موضوع را «اتفاقی تاریخی» خواند.

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس گفت: «امکان پیوستن دیگر کشورها به این توافق صلح (بین تل آویو و ابوظبی) وجود دارد و ما با هم در این باره حرف زدیم و امیدواریم که در آینده شاید در آینده نزدیک شاهد این موضوع باشیم».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.