مجمع بسیجیان خراسان رضوی در آستانه ماه محرم بیانه ای صادر کرد.

بیانیه مجمع بسیجیان خراسان رضوی در آستانه ماه محرم

بسم الله الرحمن الرحیم

محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. امام خمینی (قدس سره)

معیاربرگزاری عزاداری محرم ضوابط ستاد ملی مقابله با کروناست. امام خامنه ای(مدظله العالی)

سابقه جامعه ایرانی در یاریگری و نضهت های عمومی به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار درخشان است. گرچه در دوره‌های زمانی ۴دهه گذشته برخی از روشنفکران و هنرمندان غربزده با پشتیبانی رسانه‌های بیگانه تلاش کرده‌اند تصویر دیگری از جامعه انقلابی ایران عرضه کنند اما همکاری و همدلی آحاد مردم، نشان از پایبندی آنان به آموزه‌های انسانی و دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد. این امر به خصوص در بحران‌های سال‌های اخیر با محوریت گروه‌های جهادی پررنگ ‌تر هم شده است. جامعه پزشکی استان و مدافعین سلامت، بسیجیان جامعه پزشکی  جهادگران بی‌ادعا و بی‌نشان از اقشار مختلف در این ویروسمنحوس همه‌گیر چندماهه امتحان خود را به‌خوبی پس دادند. ضروری است تا همه دغدغه‌مندان و فعالان فرهنگی و هنری روایت فتح کرونا را برای عموم مردم با حجمی گسترده و باکیفیت تداوم بخشند تا این مجاهده در دیگر حوزه‌ها نیز بسط و گسترش یابد.

محرم و صفر در طول دهه های جامعه ما، همیشه زمان اتفاقات و حرکت‌های گسترده و تاریخ‌ساز بوده است از ۱۵ خرداد ۴۲ گرفته تا ۹ دی ۱۳۸۸. توجه به فلسفه نهضت حسینی در مقابله با ظلم و عافیت طلبی، در همیشه تاریخ الگوبخش و حرکت‌آفرین بوده است. مناسک حسینی ضمن ایجاد شور در میان مردم، در صورتی که تدبیر صحیحی اتخاذ شود می‌تواند منجر به حرکت‌های موثر اجتماعی و تعمیق معارف و سبک زندگی دینی گردد. اکنون که سازمان تبلیغات اسلامی باهماهنگی ستاد ملی کرونا، توانسته است به راهکاری ایمن برای برگزاری باشکوه مراسمات محرم در شرایط کرونا برسد، توجه آن سازمان محترم را به دو سه نکته حیاتی در تعامل با هیئات و دست‌اندرکاران مراسم‌های محرم و صفر جلب می‌کنیم:

۱.     در شرایطی که حضور فیزیکی عزاداران در هیئات کاهش می‌یابد، فرصت مناسبی برای توزیع محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ایجاد شده است و هیئات می‌توانند از این ظرفیت برای گسترش معارف حسینی در میان مخاطبین بهره ببرند.

۲.     یک خطر اساسی کمرنگ شدن وجوه تمایز گفتمان انقلاب اسلامی در اقامه عزای حسینی با گفتمان‌های متحجر و شیعه انگلیسی است. هیئات چه در فضاآرایی، موضوع و محتوای سخنرانی، اشعار مداحی و سبک عزاداری باید مراقب این آفت خطرناک باشند.

۳.     توجه دادن هیئات به عزاداران حسینی برای دو محور جهش تولید و نهضت مواسات بسیار حیاتی است. هیئت نباید و نمی‌تواند نسبت به مسائل پیرامونی و نیازهای مردم اطراف یا شهرش بی‌توجه باشد. به همین دلیل عمدتا همت هیئات در این شرایط اقتصادی و اجتماعی باید مصروف به این امر گردد.

مجمع بسیجیان استان، ضمن تاکید بر اجرای رهنمود های ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) درجهت برگزاری مراسم عزاداری محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی، امیدوار است  هیئت های عزاداری به برکت برگزاری شکوهمند و همراه با رعایت موازین بهداشتی مراسمات حسینی، هرچه زودتر شاهد از بین رفتن این  ویروس منحوس از عموم مردم جهان بوده و نظام جمهوری اسلامی و مردم مقاوم آن بتوانند با محکم‌سازی اقتصاد داخلی در برابر مکر دشمنان، استقلال و آزادی ملت‌ها ایمن گردند.

 مجمع بسیجیان استان خراسان رضوی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.