رییس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه عقد قرارداد با سرمربی سابق تیم ملی، عنوان کرد: هیات رییسه فدراسیون ۸ روز پس از انعقاد قرارداد در جریان مفاد قرارداد ویلموتس قرار گرفته است.

پژمانفر: قرارداد ویلموتس مسیر قانونی خود را طی نکرده است

قدس آنلاین: «نصرالله پژمانفر» در نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ که به موضوع بررسی قرارداد مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی اختصاص داشت، ضمن گرامیداشت ایام عزاداری سید و سالار شهدا حضرت اباعبدالله حسین (ع) از حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش در این نشست و اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال به منظور پاسخگویی قدردانی کرد.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه یکی از وظایف کمیسیون اصل ۹۰ بررسی طرز کار دستگاه‌های مختلف در زیرمجموعه سه قوه است، افزود: قرارداد اخیر مارک ویلموتس برای مردم نگرانی جدی به وجود آورده که ضرورت داشت این پرونده در کمیسیون اصل ۹۰ واکاوی شود.

پژمانفر با بیان اینکه نوع عقد قرارداد با مارک ویلموتس موجب یک سرخوردگی برای آحاد مردم شده است، خاطرنشان کرد: امروز دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به این موضوع ورود کرده‌اند و با توجه به مسئولیت مستقیمی که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در این رابطه داشتند کمیسیون اصل ۹۰ نیز به این مسئله ورود کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال این است که یک فضای ناامید کننده و یأس در جامعه ایجاد کند و جمهوری اسلامی را متهم به این کند که حتی توانایی حل مسائل جزئی خود را ندارد و خسارات زیادی از این بابت به کشور وارد می‌شود لذا همه باید کمک کنیم تا این مسئله روشن شود و نشان دهیم کشور چابکی و چالاکی لازم را دارا است.

پژمانفر یادآور شد: اگر امروز رسانه‌های معاند رصد شود می‌بینیم که چطور به موضوع قرارداد مارک ویلموتس می‌پردازند و چه اتهاماتی را متوجه نظام می‌کنند، برهمین اساس کمیسیون اصل ۹۰ برای شفاف شدن فضا و اینکه مشخص شود ایراد در چه حوزه‌ای بوده است به این پرونده ورود کرده است.

وی افزود: این پرونده در کمیته اجتماعی کمیسیون اصل ۹۰ باز بوده و از فراکسیون ورزش مجلس و کمیسیون فرهنگی نیز درخواست شده تا همه در کنار هم برای حل این مسئله چاره‌اندیشی کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: براساس دستورالعمل‌ها و قوانین، هرنوع عقد قرارداد خارجی با اعضای کادر فنی تیم ملی باید به اطلاع کمیته فنی و توسعه فدراسیون رسیده باشد که براساس گزارش‌های واصله این مراحل قانونی در فدراسیون فوتبال طی نشده است و عقد قرارداد با این گزینه از مسیر دیگری صورت گرفته است.

پژمانفر ادامه داد: نقش نظارتی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای ما در این زمینه نامشخص است و همچنین گزارش‌ها و اسناد نشان می‌دهد علاوه بر اینکه کمیته فنی و توسعه در جریان عقد قرارداد نبوده هیات رییسه فدراسیون فوتبال نیز ۸ روز پس از انعقاد قرارداد با مارک ویلموتس در جریان این قرارداد و مفاد آن قرار می‌گیرد.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ در پاسخ به بخشی از اظهارات وزیر ورزش که تاکید بر رفتار سیاسی در این پرونده بود، گفت: ماموریت کمیسیون اصل ۹۰ بررسی طرز کار سه قوه است که اگر اشکالی وجود داشته باشد این اشکال برطرف شود و به هیچ عنوان کسی به دنبال رفتار سیاسی و جناحی نخواهد بود، ورود به این پرونده یک ماموریت ذاتی و تکلیف قانونی است که بر عهده کمیسیون اصل ۹۰ مجلس است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.