معاون وزیر بهداشت مکزیک مصرف نوشابه را با مرگ‌های ناشی از کروناویروس مرتبط اعلام کرد و قندِ آن را عامل ایجاد عوارضی مانند چاقی، دیابت و فشار خون بالا دانست که بیماری‌های شایع در مکزیک هستند و تاکید کرد که تقریباً در حدود سه چهارم از جمعیت این کشور اضافه وزن دارند.

نظر معاون وزیر بهداشت مکزیک درباره علت تلفات بالای کرونا در کشورش/ مصرف زیاد نوشابه

به گزارش قدس آنلاین، با افزایش مبتلایان و قربانیان در مکزیک مقامات این کشور به طور فزاینده مشکلات همه‌گیری کرونا در مکزیک را به دلیل عادت‌های غذایی نامطلوبِ شهروندان این کشور از جمله  مصرف بالای نوشابه دانسته‌اند.

سرانه مصرف نوشابه مکزیکی‌ها با حدود ۱۶۳ لیتر در سال نسبت به هر کشور دیگری بیشتر است.

رییس جمهوری و مقامات بهداشتی مکزیک اظهار داشتند درمورد استفاده از ماسک و تاثیرات آن نظرات مختلفی وجود دارد اما درمورد تاثیر منفی مصرف غذاهای مضر و نوشابه‌ها تقریباً هیچ شکی وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت مکزیک همچنین ادعا کرد مصرف نوشیدنی‌های قندی سالانه ۴۰ هزار قربانی در مکزیک می‌گیرد.

این حمله به نوشابه و هشدارها برای بهتر غذا خوردن از سوی مقامات مکزیک در حالی اتفاق می‌افتد که این مقامات بخاطر نحوه رسیدگی به این بیماری همه‌گیر به ویژه عدم آزمایش گسترده و انجام ردیابی تماس، مورد انتقادات فراوانی قرار گرفته‌اند.

بنا بر گزارش یواس‌آ تودی، شمار قربانیان کرونا در مکزیک به بیش از ۶۰ هزار نفر رسیده و این کشور را پس از آمریکا و برزیل در رده سوم شمار قربانیان کرونا در جهان قرار داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.