نجیب رزاق، نخست‌وزیر پیشین مالزی که کمتر از یک ماه پیش در پرونده فساد محکوم شده و ۱۲ سال حبس گرفت، برای کسب نامزدی حزبی در انتخابات میان دوره برای یک کرسی مجمع ایالتی کمپین برگزار می‌کند.

نجیب رزاق در اندیشه بازگشت به عرصه سیاسی، به‌رغم محکومیت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، نجیب رزاق به قید وثیقه آزاد شده و منتظر است تا تاریخ دادگاه تجدیدنظرش مشخص شود. در همین حال او در دو دادگاه دیگر در حال محاکمه است و منتظر است تا دو دادگاه دیگر هم به جریان بیفتد که احتمالا به سرقت میلیاردها دلار از صندوق دولتی ۱ام‌دی‌بی مرتبط است.

با وجود آن، حزب او (سازمان ملی مالایی‌های متحد) و متحدان حزبی آن از اقلیت‌های چینی و هندی از نجیب دعوت کرده‌اند تا برای انتخابات میان دوره این ماه در منطقه "اسلیم" ستاره کمپین آنها باشد. این منطقه در شمال کوآلالامپور، پایتخت مالزی است.  

نجیب در سال ۲۰۱۸ در بحبوحه رسوایی آن صندوق دولتی از قدرت عزل شد. اما از آن زمان، او کمپین روابط عمومی برای ترمیم وجهه خودش را آغاز کرده و خود را به مالایی‌های عادی نزدیک کرده است. او با داشتن چهار میلیون دنبال‌کننده در فیس‌بوک و توییتر، به محبوب‌ترین سیاستمدار مالزی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

نجیب همواره با رد اتهاماتش تاکید می‌کند که حکم دادگاه هیچ تاثیری روی حمایت رای‌دهندگان یا حمایت درون حزبی از او نگذاشته است. این سیاستمدار پیشین مالزی به رویترز گفت: بلکه برعکس، برخی از مردم می‌گویند که حمایت و دلگرمی بیشتری از جانب مردم دارم.

او در سخنرانی در جمع مردم با لحن دوچرخه‌سواران گفت: رئیس از چه باید شرمنده بود؟

پس از آن نجیب رزاق مورد تشویق صدها تن از حامیانش قرار گرفت. یکی از حامیان نجیب می‌گوید که این سیاستمدار پیشین از حمایت قاطع او برخوردار است. او گفت: باید ببینیم اوضاع چطور می‌شود اما به هر حال من حامی او هستم. فکر می‌کنم مردم در حال فهمیدن هستند که چه کسی برای ما بهتر است.  

برخی از منتقدان می گویند که کمپ نجیب رزاق ارتش سایبری استخدام کرده تا حضور او در رسانه‌های اجتماعی را تقویت کنند و به مردم برای حضور در گردهمایی‌ها پول پرداخت کنند. نجیب اما با رد وجود چنین تاکتیک‌هایی گفت: روندی که ما ایجاد کرده‌ایم... از مردم آمده است.   

با وجود اینکه نجیب رزاق کرسی خودش را در پارلمانی که ائتلاف محی‌الدین یاسین در آن اکثریت شکننده‌ دارد حفظ می‌کند، او نمی‌تواند تا زمانی که یک حکم محکومیت دارد در یک انتخابات رقابت کند. نجیب درباره برنامه‌هایش صحبتی نکرده اما گفت اولویت او این است که "صدای مردم" باشد. تعداد اندکی هستند که روی بازگشت او در صورت موفقیت در فرجام‌خواهی یا دریافت عفو سلطنتی قمار ‌کنند.

انتهای پیام  

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.