امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در خصوص توان موشکی کشورش اظهار داشت: موشک از جمله تسلیحاتی است که در چارچوب رویکرد بازدارندگی و با در نظر گرفتن تمامی تهدیدهای ممکن و همچنین مبتنی بر رویکرد قابلیت محوری تعریف و پیگیری شده است.

اظهارات مهم امیر حاتمی درباره موشک‌های جمهوری اسلامی ایران

قدس آنلاین:  امیر حاتمی در پاسخ به این سوال که آیا توان موشکی ایران امنیت این کشور را در برابر تهدیدها و شیطنت‌های آمریکا و برخی کشورهای منطقه می‌تواند تضمین کند، بیان داشت: ما در چارچوب رویکرد بازدارندگی برنامه های دفاعی را تنظیم و هدایت کرده ایم که برنامه های تسلیحاتی از آن جمله بوده است. موشک از جمله تسلیحاتی است که در چارچوب این رویکرد و با در نظر گرفتن تمامی تهدیدهای ممکن و همچنین مبتنی بر رویکرد قابلیت محوری تعریف و پیگیری شده است . وقتی مقامات رژیم آمریکا تا سالهای اخیر مرتبا از روی میز بودن گزینه نظامی در مقابل جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کردند و در شرایطی که یک رژیم اشغالگر ی در منطقه به نام اسرائیل به هیچ هنجار بین المللی پایبند نبوده و تعرضات و تجاوزات مکرر را در کارنامه خود دارد بایستی از تمهیدات لازم برای واکنش به موقع به تعرضات احتمالی آنها برخوردار باشیم و برنامه موشکی ما بر همین مبنا طرح ریزی و هدایت شده است.

وزیر دفاع ایران در ادامه افزود: در سالهای اخیر شاهد نمونه هایی از این تعرضات بودیم که به آنها به موقع پاسخ دادیم: تجاوز پهباد آمریکایی به فضای جمهوری اسلامی ایران در منطقه تنگه هرمز که خیلی سریع با واکنش پدافند هوایی ما مواجه و سرنگون شد، تروریستهای داعش که بوسیله آمریکا در منطقه ایجاد و مدیریت می‌شدند، پس از اقدام تروریستی در اهواز با یک حمله موشکی دقیق به مقرشان در سوریه مواجه شدند و نهایتا پاسخ موشکی علیه پایگاه تروریستی آمریکا در عین الاسد پس از ترور ناجوانمردانه فرمانده عزیر و قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه شهید سپهبد سلیمانی و شهید ابومهدی اجرا شد و قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران نشان داده شد که تنها غرش آنها دهها نفر از تروریستها ی آمریکایی دچار آسیب مغزی شدند.

امیر حاتمی تصریح کرد: قدرت موشکی ما در منطقه صرفا برای بازدارندگی در مقابل آمریکا است و رژیم صهیونیستی را هم جزئی از آن می دانیم و تهدید دیگری در منطقه که بخواهیم قدرت موشکی علیه آن بکار گیریم تصور نمی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.