معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور گفت: شروط برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد.

اعلام شروط برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از ستاد اقامه نماز کشور، سید علی مهدیان با اعلام جزئیات این خبر گفت: ستاد اقامه نماز کشور هفته گذشته با ارسال نامه‌ای به سیما سادات لاری معاون و دبیر شورای اقامه نماز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار اعلام نظر کارشناسی آن وزارتخانه درخصوص نحوه برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا در مساجد و هیات مذهبی شد که امروز شرایط برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا اعلام شد.

وی افزود: بر اساس پاسخ وزارت بهداشت یکی از شرایط برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا این است که نماز فقط در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بلامانع است و استفاده از ماسک توسط نمازگزاران و همه افراد شرکت کننده در مراسم فریضه نماز الزامی است.

مهدیان اضافه کرد: استفاده از سجاده و مهر شخصی توسط نمازگزاران ضروری است و کنترل تردد و ورود و خروج جهت جلوگیری از تجمعات باید توسط مسئولان برگزاری انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین سطوح مشترک محل های برگزاری قبل و بعد از مراسم توسط مسئولان برگزاری گندزدایی شود و در ورودی محل برگزاری، امکانات ضدعفونی دست فراهم و تعبیه شده باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.