معاون شهردار مشهد گفت: از نظر حجمی ابعاد فرونشست‌ها در مشهد نسبت به سال گذشته بیشتر شده اما از نظر تعداد چنین نیست. در اولین فرصت نسبت به ترمیم این فرونشست‌ها اقدام خواهد شد.

افزایش حجم فرونشست‌ها در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، خلیل الله کاظمی اظهار کرد: دلایل مختلفی برای ایجاد  فرونشست در یک خیابان وجود دارد؛ مثلا  فرونشست در چهاراه دانش که اخیرا رخ داد، به دلیل نشتی که در لوله آب تامین‌کننده حرم مطهر و خیابان امام رضا(ع) ایجاد شده بود، به وجود آمد.

وی افزود: دلیل این فرونشست‌ها به فرسودگی تاسیسات شهری بازمی‌گردد که عامل اصلی است.  شاید واقعا رفع این مشکل نه تنها در مشهد بلکه در دیگر شهرها هم مربوط به موضوع تونل انرژی است. تونل انرژی یعنی جایی که کلیه دستگاه‌های خدماتی در این تونل‌ها یا محل‌های مخصوصی که تعبیه شده، مستقر می‌شود.

کاظمی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که به دلیل نبود تونل‌های انرژی وجود دارد، این است که هر زمانی که پروژه‌ای تعریف می‌شود، با حجم زیادی از معارضان از سوی شرکت‌هایی همچون گاز، مخابرات، آب، برق و... مواجه ‌می‌شویم که هر کدام به طریقی در ارائه خدمات خود کوتاهی و اجرای پروژه را با مشکلات و سختی‌هایی مواجه می‌کنند.

وی اضافه کرد: یکی از تونل‌های انرژی در منطقه ثامن و دیگری در محدوه میدان شهدا قرار دارد. شهرداری در اجرای این تونل‌ها ورود کرد ولی به این دلیل که سازوکار قانونی نگهداری‌های تونل و هزینه‌هایی همچون آب، برق و گاز مشخص نبود، عملا نه در مشهد حتی در دیگر شهرها آنچنان استقبالی از این پروژه نشد و متاسفانه به نتیجه خوبی نرسید. باید توجه داشت حجم شبکه‌های خدمات‌رسان در سطح شهر بسیار گسترده‌ است که باید به نوعی پیاده‌سازی و اجرای آن را مدیریت کرد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد اظهار کرد: شاید عدم رسیدگی به فرسودگی‌ها در تاسیسات خدماتی در سطح شهر ناشی از این باشد که با توجه به کمبود اعتبارات، دستگاه‌ها ترجیح می‌دهند پروژه‌های مربوط به توسعه و رفع نیازهای شهر در آینده را در اولویت قرار می‌دهند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.