رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: هنوز هیچ خبری از سازمان صنعت و معدن در خصوص تامین بسته حمایتی لوازم خانگی اهدایی به اقشار آسیب‌پذیر نشده و شرکت‌ها نیز در این زمینه اعلام آمادگی نکرده‌اند.

سرنوشت بسته حمایتی لوازم خانگی به اقشار آسیب‌پذیر به کجا رسید؟

به گزارش قدس آنلاین، رضا رزقیان‌مقدم در خصوص نبود اختلاف قیمت کارخانه تا بازار اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰ شرکت قیمت‌های خود را در سامانه ۱۲۴ اعلام کرده‌اند. بر همین اساس هم‌اکنون هیچ‌گونه اختلاف قیمتی وجود ندارد و به علت کاهش قیمت دلار و فراوانی کالا، برخیشرکت‌ها محصولات خود را با ۲ تا ۳ درصد سود به فروش می‌رسانند و برخی از فروشندگان ما نیز با وجود شرایط نامساعد در بازار اقدام به فروش اقساطی کرده‌اند.

وی با اشاره به کاهش قیمت لوازم خانگی تصریح کرد: به ‌دلیل نبود صادرات لوازم خانگی داخلی به کشورهای همسایه، آسیای میانه و...، کالا به مراتب فراوان‌تر از همیشه موجود بوده، عرضه فراوان و تقاضا کم است. به همین جهت اخیرا چند شرکت قیمت‌های خود را کاهش داده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد افزود: به ‌دلیل اهمیت رویت سریال، شناسه و کالا از نزدیک و از داخل مغازه، فروش اینترنتی در این صنف بسیار کم است و سایت‌ها به هیچ ‌عنوان برای اتحادیه لوازم خانگی قابل قبول نیست.

رزقیان‌مقدم در خصوص آمار تعطیلی واحدها در این صنف عنوان کرد: ما شاهد ریزش ۲۰ تا ۲۵ درصدی واحدها در این صنف بوده‌ایم و برخی از شرکت‌های بزرگ نیز به ‌علت هزینه بالای اجاره و کاهش فروش تعطیل کرده‌اند؛ به طور مثال اخیرا نمایندگی شرکت ال‌جی از ایران خارج شده و با عنوان دیگری در ایران تولید می‌شود. به علت کاهش توان خرید مردم و کاهش مراسماتی چون عروسی، تقاضا در این صنف به‌ شدت کاهش یافته ‌است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد بیان کرد: خوشبختانه در صنف لوازم خانگی تعدیل نیروی زیادی صورت نگرفته و تنها در شرکت‌ها و واحدهای خرد تعدیل نیرو اتفاق افتاده‌ که آن نیروها نیز از بیمه بیکاری برخوردار شده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.