فرماندار فیروزه گفت: بوروکراسی اداری‌ و طولانی شدن فرآیند صدور مجوزها موجب فراری شدن سرمایه‌گذاران می‌شود.

 بوروکراسی اداری موجب فرار سرمایه‌گذار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل حکیم‌پور  در جلسه شورای اداری  شهرستان فیروزه افزود: بوروکراسی اداری‌ در صدور مجوزها به قدری طولانی و پیچیده است که هنوز پاسخ هیچیک از دستگاه‌های مربوطه برای احداث شهرک صنعتی طاغنکوه این شهرستان دریافت نشده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده این آمادگی در بخش خصوصی وجود دارد که با اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان بدون نیاز به تسهیلات زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر را در شهرک صنعتی طاغنکوه فراهم آورد ولی طولانی شدن فرآیند صدور مجوزها نگران کننده است و در این راستا باید افزایش سطح اختیارات شهرستان‌ها به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار فیروزه گفت: پارسال با توجه به تاکید استاندار خراسان رضوی بر اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی ۵۰ میلیارد ریال برای اجرای خط انتقال برق و به همین ‌میزان برای خط انتقال آب به شهرک صنعتی کمال‌الملک فیروزه اختصاص یافت.
وی افزود: در حال حاضر ۹معین اقتصادی در فیروزه فعالیت دارند که مجتمع فولاد خراسان مهمترین معین اقتصادی این شهرستان است اما از پارسال باوجود اینکه قرار بود در طرح احداث شهرک فولادشهر، ایجاد باغ گیاه‌شناسی در باغ نشاط فیروزه، طرح توسعه دام سبک و بازارچه خوداشتغالی ورود پیدا کنند تا این لحظه هیچ اتفاق مثبتی در این زمینه نیفتاده است.
حکیم‌پور ادامه داد: بخش مهمی از فولاد خراسان در شهرستان فیروزه واقع شده و سهم آب آن هم از سد بار به این مجتمع اختصاص یافته و حداقل انتظار ما این است که در طرح‌های روستای رشید آباد که به عنوان روستای الگوی اقتصاد مقاومتی فیروزه انتخاب شده و در ۲ کیلومتری این مجتمع قرار دارد مشارکت و همکاری داشته باشند.
وی گفت: براساس سند توسعه شهرستان فیروزه راهبردهای توسعه در بخش کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری هدف‌گذاری شده است.
فرماندار فیروزه افزود: با توجه به اینکه ۹۰ درصد مردم شهرستان فیروزه در حوزه کشاورزی فعالیت دارند بر اساس سند راهبردی توسعه یکپارچه‌سازی اراضی، توسعه مکانیزاسیون و استفاده بهینه از منابع آب به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در حمایت از تولید کشاورزی با همکاری کارخانه چغندرقند این شهرستان به عنوان معین اقتصادی فیروزه میزان کشت این محصول ۱۵۰ هزار هکتار و سطح زیرکشت نشائی ۶۰ درصد افزایش یافت.
حکیم‌پور گفت: سازمان تعاون روستایی در این شهرستان از کارکردهای اصلی خود فاصله گرفته و اگر به اساسنامه‌اش بازگردد موجب تقویت بخش کشاورزی شده و بسیاری از مشکلات در بازار مصرف این حوزه حل خواهد شد.
وی افزود: با اینکه میزان تولید گندم در فیروزه بیشتر از میزان خرید آن است اما خرید تضمینی گندم از پنج هزار تُن پارسال به هفت هزار تُن امسال و میزان کشت در اراضی شیلات افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.