فرماندار مشهد از بهره‌برداری ۱۵۶ پروژه با اعتبار ۲هزار و ۳۴۶میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

بهره‌برداری و افتتاح ۱۵۶ پروژه طی هفته دولت در شهرستان مشهد

محمدزاده/

فرماندار مشهد از بهره‌برداری ۱۵۶ پروژه با اعتبار ۲هزار و ۳۴۶میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

محمدرضاهاشمی گفت: بیشترین پروژه‌ها در بخش مرکزی شهرستان مشهد با ۱۲۸ پروژه و اعتباری افزون بر ۲هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان است و بخش‌های احمدآباد و رضویه هم به ترتیب ۹ و ۱۹ پروژه آماده بهره‌برداری دارند.

وی ادامه داد: ۶۸درصد پروژه‌ها به تعداد ۹۹ پروژه با اعتبار یک هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان در مشهد خواهند بود و ملک‌آباد با هشت پروژه و رضویه با سه پروژه در ردیف‌های دوم و سوم قرار دارند. همچنین از مجموع ۱۵۶ پروژه اعلامی ۱۱۱ پروژه شهری و ۴۶ پروژه روستایی است.

به گفته‌ هاشمی ۱۳۶ پروژه عمرانی، ۱۳ پروژه اقتصادی و هفت پروژه فرهنگی ورزشی خواهد بود و ۶ پروژه هم توسط معین‌های اقتصادی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار مشهد اظهار کرد: ۱۸ دستگاه دولتی و نهاد در هفته دولت سال جاری پروژه افتتاحی دارند که شهرداری مشهد با ۶۷ پروژه در رتبه نخست قرار دارد و نوسازی و توسعه مدارس با ۲۱ پروژه، کمیته امداد با ۱۳ پروژه، میراث فرهنگی شهرستان مشهد با ۹ پروژه، آبفا با ۹ پروژه، دانشگاه علوم پزشکی با هشت پروژه و جهاد کشاورزی با هفت پروژه از جمله دستگاه‌های دیگر هستند.

هاشمی در بیان چند نمونه از پروژه‌های افتتاحی هم گفت: افتتاح چند هتل و نوسازی دو مدرسه ۶ کلاسه در رضویه و رباط طرق و سالن ورزشی روستای خیرآباد، اورژانس بیمارستان قائم، مرکز فناوری‌های پیشرفته ۳ دانشگاه فردوسی، افتتاح گاوداری ۲هزار و ۵۰۰ رأسی گاو شیری مؤسسه دامپروری آستان قدس رضوی، ساخت مخزن آب ارداک، آغاز عملیات انتقال آب سد دوستی به سد طرق، رونمایی از ۸۰ دستگاه مینی‌بوس و ۳۰ دستگاه اتوبوس از جمله این موارد هستند.

وی در خصوص مشکل تأمین آب شرب روستاهای اطراف مشهد هم بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۶ روستا در حریم شهر و ۱۶ روستا متصل به شهر مشهد وجود دارد که بنا به دلایل متعددی از قبیل کمبود منابع تأمین در برخی نقاط یا فرسودگی شبکه انتقال در تعدادی از این روستاها مشکلاتی برای روستانشینان به وجود آمده است که به منظور کاستن از بخش قابل توجهی از این مشکلات با هماهنگی‌های صورت گرفته در سال جاری اعتبار ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی ویژه‌ای به این موضوع اختصاص یافته تا با اجرای برنامه‌هایی چون حفر چاه جدید یا تجهیز چاه‌های موجود و اصلاح شبکه بخشی از مشکلات روستاییان را کم کنیم اما توجه به مدیریت مصرف از سوی آن‌ها هم می‌تواند تأثیر مستقیمی در بحث کمبود آب داشته باشد.

هاشمی با ذکر نام روستای زکریا اظهار کرد: با تشکیل کارگروه ویژه‌ای در حوزه آب روستاها بنا به شرایط روستاهای مختلف اولویت‌بندی لازم صورت گرفته و روستای زکریا یکی از اولویت‌دارترین روستاهای اطراف مشهد است که برنامه ریزی‌های لازم برای حل مشکل آب شرب این روستا صورت خواهد گرفت. این در حالی است که در حال حاضر به ۳۰ روستا در شهرستان مشهد با تانکر آبرسانی می‌شود و تلاش می‌کنیم با اجرای طرح‌هایی چون حفر یا جابه‌جایی ۲۲حلقه چاه و اصلاح ۸۰ کیلومتر از شبکه توزیع در آینده نزدیک شاهد مرتفع شدن بخش زیادی از این مشکلات باشیم.

•       اخبار کرونایی

بخش دیگری از نشست خبری روز گذشته فرماندار مشهد و معاونانش به فعالیت‌های مرتبط با کرونا اختصاص داشت که در ابتدا هاشمی به ارائه آمارهای جالب توجهی پرداخت و گفت: از ابتدای شیوع این ویروس ستاد شهرستانی پیشگیری از کرونا ۶۴ جلسه در شهر مشهد و ۵۳ جلسه در بخش‌های سه‌گانه شهرستان و ۲۱ جلسه کمیته امنیتی مرتبط با موضوع برگزار کرده که در مجموع ۷۵۹ مصوبه داشته است.

او افزود: مهم‌ترین مأموریت این حوزه را کادر درمان بر عهده داشته و دارند و همه ما قدردان از خودگذشتگی آن‌ها هستیم اما در راستای کنترل شرایط ۴۰۰ تیم بازرسی با تعداد ۶۶۵ نیرو نیز تشکیل شده که در بخش‌های مختلف به بررسی و نظارت اوضاع می‌پردازند و تاکنون ۲هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی صورت گرفته است. به عنوان مثال ۳۰۵ مورد بازدید از ۱۹۰ دفتر پیشخوان خدمات دولت صورت گرفته که خدمات ۱۳ دفتر به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی قطع شده یا از ۲هزار و ۵۱۷ نانوایی ۲۱۱ نانوایی هم برای مقاطعی پلمب شدند.

هاشمی گفت: در حال حاضر نیز کارگروه ویژه‌ای برای نظارت بر موازین بهداشتی اعلامی در خصوص نحوه برگزاری عزاداری‌های دهه اول محرم تشکیل شده است و خوشبختانه با همکاری شهروندان تاکنون گزارش خاصی بدست ما نرسیده است.

پرداخت ۱۳۹ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب‌پذیر از کرونا هم خبر دیگری بود که میرشاهی، معاون فرماندار با اعلام آن گفت: پرداخت این میزان تسهیلات موجب تثبیت اشتغال ۱۱هزار و ۵۴۸ نفر در شهرستان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.