امروزه استفاده از مواد ضدعفونی کننده یک امر ضروری است که تشخیص تقلبی و اصل آن‌ها به عهده نهادهای مربوطه است.

چقدر از مواد ضدعفونی کننده در بازارهای مشهد، تایید شده هستند؟

به گزارش قدس آنلاین، سید مهدی اصغریان رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی گفت: باتوجه به گزارش‌های مردمی مبنی بر اینکه آیا مواد ضدعفونی کننده موجود در بازار، اصل است یا تقلبی؟ گفت: برخی از افراد مراجعه کننده به انجمن از کیفیت مواد ضدعفونی کننده موجود در بازار اعلام نارضایتی کرده اند.

او افزود: آن‌ها اعلام کردند که گویا این مواد اصل و دارای اتانول نبوده و دست ساز خانگی یا دست ساز داروخانه بودند.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی ادامه داد: در برخی از این محصولات، موادی وجود دارد که برای استفاده مردم مضر بوده است.

اصغریان بیان کرد: درخواست می‌شود این نهادهای نظارتی هرچه سریعتر برای حفظ سلامت مردم، بازار مواد ضدعفونی کننده را در دست بگیرند.

او تصریح کرد: به همین منظور، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان پای کار است و درصورت لزوم مواد ضدعفونی کننده تقلبی را از بازار جمع آوری کرده و به مرحله آزمایش می‌رساند.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی با بیان اینکه مطالبه این تشکل، خواست مردم است، تاکید کرد:، چون مردم اطلاعات کافی در تشخیص مواد ضدعفونی کننده نداشته و به آزمایشگاه دسترسی ندارند، لذا بهتر است نهادهای نظارتی اطلاع رسانی کنند و ضدعفونی کننده‌های اصل و برند را به مردم معرفی کرده و راه‌های تهیه و تشخیص را به آنان آگاهی دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.