معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه عزاداری سیدالشهدا و اهل بیت(ع) امسال با شرایط ویژه اوج گرفتن ویروس کرونا همراه است از ابلاغ دستورالعمل محیط زیستی ایام سوگواری محرم به ادارت کل محیط زیست و توسعه پایدار مناطق ۲۲ گانه خبر داد.

ابلاغ دستورالعمل محیط زیستی ایام سوگواری محرم به مناطق ۲۲ گانه تهران

به گزارش قدس آنلاین، عادل خزایی با بیان اینکه اوج گرفتن دوباره بیماری کووید- ۱۹ و افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس شرایط سختی را به وجود آورده که در نتیجه آن بسیاری از آیین‌های ملی و دینی نیز به طورموقت دچار تغییرات عمده شده است، اظهار کرد: عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) و اهل بیت (ع) امسال با شرایط ویژه و ناخواسته ای مواجه‌اند که به طور قطع مطلوب نبوده است اما از آن گریزی نیست و به همین منظور دستورالعمل محیط زیستی تدوین شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل، با توجه به تهیه و پخش نذورات و بسته‌های معیشتی در مساجد، ادارات محیط زیست مناطق مکلف به توزیع کیسه های پارچه ای به منظور کاهش استفاده از کیسه های پلاستیکی جهت توزیع این بسته‌ها هستند همچنین استفاده از ظرفیت کانون‌ها جهت شناسایی و آموزش افرادی که در محله‌ها هر ساله غذای نذری تهیه می‌کنند به‌منظور تشویق ادای نذری به شکل خام و توزیع آن میان افراد نیازمند و کم بضاعت مورد تاکید است.

به گفته خزایی، در این راستا باید مخزن‌های مخصوص زباله جهت جمع‌آوری ماسک و دستکش‌های مستعمل تأمین و در مکان‌های مناسب تعبیه شود.

معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد: تشویق مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و هیئت‌هایی که در فضای باز به عزاداری می‌پردازند به استفاده از لامپ‌ها و پروژکتورهای  SMDو LED جهت کاهش مصرف انرژی، تاکید بر استفاده از ظروف یکبار مصرف، از انواع ظروف با پایه گیاهی یا کاغذی و هر اقدام محیط زیستی دیگری که تضادی با مصوبات ستاد ملی کرونا و پروتکل‌های بهداشتی نداشته و موجب تجمع افراد نشود، از دیگر موارد این دستورالعمل است.

بنابر اعلام  روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، خزایی در پایان یادآور شد : به هیات‌ها توصیه می‌شود به‌جای نذر غذای پخته  نذورات خود را به روش‌های دیگری ادا کنند تا علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تجمع افراد برای دریافت نذری نیز جلوگیری شود .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.