مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: پیام عاشورا این است که برای مبارزه با طاغوت در هر بازه زمانی باید هم آماده بود و هم قیام کرد.

جهاد در راه خدا تاریخ انقضا ندارد / گذشتن از جان و مال در راه خدا پیمودن مسیر سیدالشهدا(ع) است

حجت الاسلام و المسلمین هادی صاحبقرانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص قیام اباعبدالله الحسین(ع) عنوان کرد: در سیر تکاملی انسان ها هجرت و جهاد یک ضرورت محسوب می شود. سفر حضرت سیدالشهدا(ع) از مدینه به مکه و سپس به سمت کربلا، هجرتی همراه با جهاد در راه خدا بوده است. در قرآن کریم می خوانیم که: "الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی‌ سَبیلِ اللَّهِ". در واقع هر هجرتی در راه خدا همراه با جهاد است.

وی افزود: حرکتی که امام حسین(ع) انجام دادند، یک حرکت بیدارکننده و انتباهی در حوزه تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) بوده است. طبیعتا هر جهاد و تبلیغی همراه با هزینه است. حضرت سیدالشهدا(ع) در این زمینه از تمام دارایی و جان خود و فرزندان و در واقع هر آنچه را که داشتند در راه خدا گذشتند برای اینکه دین در بهترین حالت اقامه و تبلیغ شود. اینکار باعث شد از آنچه خرافات و شرک و طاغوت در دین نفوذ کرده و دین اصیل را به انحراف برده بود جلوگیری شود.

وی با ذکر این نکته که قیام امام حسین(ع) را می توان یکی از بزرگترین حرکت های تبلیغی به صورت عملی دانست، ابراز داشت: قیام عاشورا، یک حرکت تبلیغی و یک مبارزه تمام قد با جریان شرک و طاغوت بود. در حالیکه طاغوتیان در تلاش برای نابودی و اضمحلال دین ناب بودند، سیدالشهدا(ع) با نثار خون خود از آن جلوگیری کرده تا دین نبوی بتواند تا قیام قیامت در دسترس مردم باقی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین صاحبقرانی مطرح کرد: قیام عاشورا یک الگوسازی و خط و مشی دقیق و مناسب برای پیروان راستین اسلام ناب محمدی(ص) است. پیام عاشورا این است که برای مبارزه با طاغوت در هر بازه زمانی باید هم آماده بود و هم قیام کرد.

وی اذعان داشت: مبارزه با طاغوت پایانی ندارد و تا قیامت ادامه خواهد داشت. تا آخرین لحظات عمر این جهان که دوران پس از ظهور حضرت بقیه الله اعظم(عج) را هم شامل می شود، این مبارزه ادامه خواهد داشت. اما آنزمان زور و قوت جبهه طاغوت بسیار کمتر خواهد بود. اکنون طاغوتیان در اوج قدرت خود قرار دارند و با دراختیار گرفتن فضای رسانه در جهان و نیز تغییر سبک زندگی و مدل سازی های مختلف در تلاش اند تا ضربات خود را بر خداپرستان واقعی وارد نمایند.

این کارشناس امورمذهبی ادامه داد: وظیفه ما این است که باید در میدان حضورداشته و هیچگاه آنرا خالی نکنیم. یک مجاهد راستین از امام حسین(ع) الگو و درس می گیرد. با این الگو حتی در سخت ترین شرایط و کمترین امکانات و نیرو  خود را مغلوب نمی بیند چون دنبال تحقق اراده و وعده الهی است و به نصرت خدا ایمان دارد.

وی تاکید کرد: پرچمداران مکتب توحید و بزرگان تشیع در مقاطع مختلف تاریخی به همین روش عمل نموده اند. هرگز حاضر نشدند زیر بار ذلت و مذلت روند تا منافع خود را حفظ نمایند. از اباعبدالله(ع) یاد گرفتند که حفظ اسلام در اولویت است و برای برقراری و پایداری آن باید هر آنچه که دارند از جمله جان خود را در این مسیر اهدا نمایند. بسیاری از علمای بزرگ تشیع در این راه شهید شده اند. شهید اول و ثانی و بزرگان دیگری که در مقابل تمامی هجمه ها ایستادند و حاضر نشدند که ذره ای از عقاید خود کوتاه آمده و عقب نشینی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برشیعیان واقعی که قصد پیمودن مسیر سید جوانان اهل بهشت را دارند فرض است که تا آخرین لحظه قدمی از اصول و مبانی اسلام عقب نشینی نکرده و از هرآنچه که دارند از جمله مال و خانواده و حتی جان خود بگذرند و آن را در راه خدا اهدا نمایند.

وی بیان داشت: جهاد در راه خدا تاریخ انقضا ندارد. انبیای الهی از آدم تا خاتم نیز همواره در جهاد بوده اند. زندگی تمامی اهل بیت علیهم السلام همراه با جهاد بوده است. اراده و امرالهی مطابق قرآن مبنی براین است که "أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ" دستور خداوند این است که ای انسانها، بنده خدا باشید و از طاغوت اجتناب کنید.

وی در خصوص تبعات و مشکلاتی که اجتناب از طاغوت برای جهادگر بوجود می آورد گفت: باید بپذیرم که اگر لازم شد از آنچه که داریم در مسیر خدا گذشته و اهدا نماییم. انسان باتقوا در این مسیر یا طاغوت را از بین می برد و یا کشته می شود که هر دو این گزینه ها خوب و مطلوب است و با پاداش الهی همراه خواهد بود.

وی تصریح کرد: قیام امام حسین(ع)  یکی از بزرگترین حرکات جهادی در راه خداست. این قیام یک ابتلای جمعی است که شیعیان را به خوبی رشد داده است. اگر شیعیان بدانند که این قیام تا چه اندازه در رشد آنها تاثیر گذار بوده است، هیچگاه حرارت شهادت سیدالشهدا(ع) در دل آنها سرد نخواهد شد.

حجت الاسلام صاحبقرانی یادآور شد: قیام امام حسین(ع) خروج انسان های آزاده از حالت انفعال به حالت فعال است و این موضوع باید سرلوحه کار ما قرار گیرد. نباید منتظر باشیم که دیگران به ما بگویند که چه کنیم و چه نکنیم. باید خودمان تدبیر داشته و پرچم مبارزه با طاغوت را بالا نگه داریم. همانگونه که پیغمبران عمل کرده اند.

وی اظهار کرد: مبارزه با طاغوت ارثیه اباعبدالله(ع) برای شیعیان است و علمای شیعه به خوبی آن را دریافت کرده اند. این مبارزه مرز جهاد است و پایانی ندارد. اگر اعمال ما باعث ناراحتی طاغوت بود یعنی اینکه درست عمل کرده ایم و اگر باعث خوشنودی آن شده بود باید خود را اصلاح نماییم. وظیفه ماست که همیشه از خود مواظبت کنیم تا در جبهه مقابل کفر و طاغوت قرار داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.