رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: متوسط هزینه سالانه یک خانوار روستایی، ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

متوسط هزینه سالانه خانوارهای روستایی؛ ۲۴ میلیون تومان

به گزارش قدس آنلاین، رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: هزینه‌های خانوارهای روستایی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۱۳.۹ درصد افزایش داشته است.
او افزود: از کل هزینه‌های خانوارهای روستایی، حدود ۴۱.۸ درصد مربوط به هزینه‌های خوراک و ۵۸.۲ درصد هزینه‌های غیرخوراکی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ادامه داد: در بین هزینه‌های خوراکی خانوار روستایی استان، بیشترین هزینه به میزان ۲۴.۱ درصد مربوط به هزینه‌های آرد و غلات و نان و در بین هزینه‌های غیرخوراکی، بیشترین هزینه به میزان ۲۷.۸ درصد مربوط به امور مسکن است.

جمشیدی بیان کرد: پارسال متوسط درآمد یک خانوار روستایی استان ۲۲۵ میلیون ریال بود که نسبت به سال ۱۳۹۷ به میزان ۲۷.۳ درصد رشد داشته در عین حال مقایسه میزان درآمد پارسال با هزینه‌های خانوار روستایی (۲۴ میلیون تومان) نشان می‌دهد درآمد خانوار روستایی کمتر از هزینه‌هایش است.

۱۳۶۳ روستای استان در مسیر توسعه

او تصریح کرد: در راستای عمل به ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه، مطالعه برای توسعه هزار و ۳۶۳ روستا در استان به پایان رسید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی تاکید کرد: براساس این ماده قانونی، سازمان برنامه و بودجه مکلف شده است سالانه حدود پنج هزار روستا را مطالعه و برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال زایی آن را تهیه کند.
جمشیدی اظهار کرد: خراسان رضوی مکلف به مطالعه سالانه ۳۲۹ روستاست که باید طی پنج سال برنامه ششم توسعه یعنی تا پایان سال آینده مطالعه هزار و ۶۴۵ روستا را به اتمام برساند.


انجام مطالعه توسعه ۳۷۷ روستای دیگر استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: هزار و ۳۶۳ روستا با ۳۳۴ هزار خانوار و جمعیت یک میلیون و ۱۷۵ هزار نفر در این استان مورد مطالعه قرار گرفت و به پایان رسید و امسال نیز مطالعه ۳۷۷ روستا انجام می‌شود و تکلیف پنج ساله این استان به پایان می‌رسد.
جمشیدی افزود: براساس تکلیفی که سازمان برنامه و بودجه بر عهده استان گذاشته باید تا پایان پارسال مطالعه ۹۷۸ روستا در خراسان رضوی به پایان می‌رسید و آمار ارائه شده گویای آن است که استان از برنامه تکلیفی جلوتر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.