رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر وضعیت ما در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه شرایط قابل قبولی است و در حال حاضر تعدادی تخت خالی داریم که امیدواریم همچنان خالی از بیمار بماند و افزایش هم پیدا کند ولی آنچه نگران‌کننده است اینکه کادر درمان ما بسیار خسته هستند و بیش از 6 ماه است که حتی یک روز استراحت نکرده‌اند.

کادر درمان خسته است؛ پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید!

پروین محمدی/

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر وضعیت ما در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه شرایط قابل قبولی است و در حال حاضر تعدادی تخت خالی داریم که امیدواریم همچنان خالی از بیمار بماند و افزایش هم پیدا کند ولی آنچه نگران‌کننده است اینکه کادر درمان ما بسیار خسته هستند و بیش از 6 ماه است که حتی یک روز استراحت نکرده‌اند.

دکتر سیدمحمدحسین بحرینی افزود: انتظار داریم هموطنان ما کاری نکنند که این عزیزان دوباره با یک موج جدید کرونا روبه‌رو شوند؛ چون با این خستگی کادر درمان، حتی با وجود تخت‌های خالی برای بستری‌های جدید، قادر نخواهیم بود بازدهی لازم و کیفیت درمان مطلوب را برای بیماران داشته باشیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در خراسان رضوی از مردم خواست همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم با همکاری یکدیگر کرونا را شکست دهیم و از این تنگنا عبور کنیم. زیرا کنترل موج دوم و پیشگیری از ایجاد موج سوم، به میزان عقلانیت و رفتار اجتماعی مناسب مردم و تداوم  رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد و هر گونه خوش‌باوری و ساده‌انگاری، احتمال ابتلا به کرونا را بالا می‌برد.

 عبور از شرایط نفسگیر

دکتر سیدمحمدحسین بحرینی به آمارهای موجود در خراسان رضوی و به تبع آن در مشهد اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت موجود، ما در حال عبور از یک پیک نفسگیر هستیم که در اواخر تیرماه به خصوص هفته آخر به اوج خود رسید و شرایط نگران‌کننده‌ای به وجود آورد. البته در درجه نخست با همکاری خود مردم و رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و همچنین همکاری همه سازمان‌ها از جمله استانداری، شهرداری، آستان قدس رضوی، سپاه، نیروی انتظامی و رسانه‌ها موجب شد افزایش روزافزون ابتلا، بستری و فوتی کند شود و منحنی صعودی به سمت صاف شدن پیشرفت کند به طوری که شاید بتوانیم بگوییم هم اکنون روند نزولی همه‌گیری کرونا با کندی در حال حرکت است. اما موضوع مهم این است که تداوم این وضعیت فقط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر است. یعنی زمانی که موازین بهداشتی را به طور جدی رعایت کنیم و مشخصاً ماسک زدن را فراموش نکنیم.

 هر جا هستید، بمانید سفر نروید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه باید همه ما مراقب باشیم و کاری نکنیم که سر و کارمان به بیمارستان بیفتد، تصریح کرد: اگر هموطنان ما از ماسک استفاده کنند، پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند، هر جا هستند همان جا بمانند و از مسافرت پرهیز کنند و خانه را امن‌ترین جا برای مقابله با کرونا و حفظ جانشان در برابر این بیماری بدانند؛ به زودی کرونا را شکست خواهیم داد.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن تعطیلات محرم، سفرهای مستحبی به منظور زیارت و عزاداری با توجه به خطرهایی که بیماری کرونا برای خود، اطرافیان، خانواده و همه مردم جامعه دارد به خصوص سفرهای جمعیتی مثل هیئت‌های مذهبی که برای شرکت در عزاداری به مشهد سفر می‌کنند، اصلاً توصیه نمی‌شود؛ زیرا در دین مبین اسلام حفظ جان واجب است و در اولویت قرار دارد.

وی به نکته مهمی اشاره و اضافه کرد: حتی اگر همه مسائل بهداشتی را رعایت کنیم ولی به سفر برویم، باز هم با پدیده بسیار خطرناک و یک همه‌گیری تمام عیار روبه‌رو خواهیم شد. بنابراین با وضعیت موجود، سفرهای مستحبی توصیه نمی‌شود و هموطنان ما باید به موضوع همه‌گیری کرونا و خطرات آن توجه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.