مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: مرمت اشیای تاریخی در این استان طی یک سال اخیر بیش از سه برابر افزایش داشته است.

مرمت اشیای تاریخی در خراسان رضوی سه برابر شده است

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر اظهار کرد: در یک سال گذشته ۵۱۷ شیء ارزشمند تاریخی در این استان به دست متخصصان این حوزه، مرمت و بازسازی و  برای نگهداری به موزه‌ها، مخزن های اشیای تاریخی و مکان های فرهنگی سپرده شده که این رقم در سال پیش از آن ۱۸۲ قلم بوده است.

وی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه حفاظت و مرمت اشیا و تزئینات تاریخی در محل موزه بزرگ خراسان ادامه داد: این آزمایشگاه که از سال ۱۳۹۳  گشایش یافته، علاوه بر امکانات و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی حفاظت و مرمت، دارای بخش‌های پژوهش، مستندسازی و مطالعات اشیای تاریخی و تزئینات معماری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: حفاظت پیشگیرانه از اشیای تاریخی مخازن و تزیینات معماری بناهای تاریخی خراسان رضوی، مستندسازی و تکمیل بانک جامع اطلاعات، دیجیتال‌سازی شناسنامه‌های مرمتی، آسیب‌شناسی اشیای تاریخی موجود و همکاری‌های علمی و پژوهشی با مراجع علمی داخلی و بین المللی از اهداف این فعالیت آزمایشگاه است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.