گیلان- رئیس پلیس راهور استان گیلان با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی تصادفات در استان گفت: ۷۵ درصد فوتی سوانح رانندگی مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است.

۷۵ درصد فوتی سوانح رانندگی مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است

به گزارش قدس انلاین به نقل از پلیس گیلان ، سرهنگ امیر طالبی رحیم‌آبادی اظهار داشت:  در ۵ ماه نخست سال ۹۹ نیز این روند کاهشی تصادفات وجود دارد و در دو ماه ابتدایی امسال سال تحت تاثیر کرونا آمار ما کاهش یافته است اما کاهش تردد با افزایش سرعت اتومبیل و شدت تصادفات همراه است.

رئیس پلیس راهور استان گیلان با اشاره به اینکه تا پایان مرداد ماه ۴۸ نفر از هم استانی‌های ما جان خود را از دست دادند عنوان کرد: از این تعداد ۲۶ نفر عابر پیاده بودند و ۵۴ درصد از کل فوتی‌های ما متعلق به عابران پیاده است و سپس موتورسواران در رتبه دوم فوتی‌ها هستند و میانگین سنی عابرین پیاده فوتی ۶۰ تا ۸۰ سال می باشند .

طالبی با انتقاد از اینکه رشت به‌عنوان یک کلانشهر همچنان با رویکرد حضور فیزیکی پلیس اداره می‌شود خاطرنشان کرد: شهرها با هوشمندسازی اداره می‌شوند و تفکر سنتی باید کنار گذاشته شود زیرا نمی‌توانیم با توجه به گستردگی شهر رشت این روند را ادامه دهیم لذا استفاده از تجهیزات الکترونیکی در مدیریت شهری رشت ضرورت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.