وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از پیشنهادی جدید برای اصلاح افزایش حقوق بازنشستگان سخت و زیان‌آور خبر داد

پیشنهاد جدید برای اصلاح افزایش حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور

محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار داشت: با حمایت رئیس جمهور و هیئت دولت و در یک اقدام بزرگ از مرداد امسال احکام ۳/۵ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی صادر شده و بر پایه تصمیم هیئت وزیران ۳۲ هزار میلیارد تومان منابع از محل سپردن سهام واحدهای خرد سراسر کشور  این منابع تامین شده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه این منابع،  ظرفیتی را  بوجود آورد تا سازمان بتواند نسبت به طرح همسان سازی اقدام کند، گفت در حال حاضر با این اقدام بازنشستگانی که با ۲۰ تا  ۲۵ سال سابقه بین ۱ میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان حقوق می‌گرفتند  امروز حقوقش  با افزایش یک میلیونی همراه شد.   کسانی که با ۳۰ سال  سابقه حقوق کمتر از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند حقوقشان به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید و افراد دارای ۳۵ سال سابقه که ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافتی داشتند مستمری‌شان به ۳ میلیون تومان رسید و دولت با همه مشکلات و فشارهای موجود توانست قدم های خوبی را بردارد.

وی با اشاره به اینکه برخی احکام صادره ممکن است با همه خواست ها و شرایط  برخی از بازنشستگان تطبیق نداشته باشد. به طور طبیعی صدور احکام اصلاحی در  همه نظام اداری انجام می‌شود.

شریعتمداری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درباره اعتراض بازنشستگان سخت و زیان‌آور به اینکه افزایش حقوق آنها امسال بر مبنای ۳۰ روز حقوق انجام نگرفته، در حالی که آنها مابه التفاوت ۴ درصدی بیمه مشاغل سخت و زیان آور را هنگام بازنشستگی پرداخت کرده‌اند، با بیان اینکه این گروه از بازنشستگان جامعه‌ای ۲۰۰ هزار نفری و بخش کوچکی از بازنشستگان هستند، گفت: یک موضوع ویژه در مورد  بحث همسان سازی مورد نظر کانون بازنشستگان بوده که مسئله مشاغل سخت و زیان آورد است. و با  همکاری و همفکری خود کانون پیشنهادی برای مصوبه جدیدی به منظور  حل مشکل کسانی‌که  قبلا کارفرمایان آنها نسبت به پرداخت حق بیمه سخت و زیان آورد اقدام کرده اند در دست اجرا است که انشاالله نتیجه‌اش به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی درباره تامین تسهیلات برای تعاونی‌ها هم گفت: با توجه به تغییر وضعیت بازار کار در جهان و اینکه تعاونی‌ها تغییر شکل داده‌اند و در برخی زمینه‌ها حرکت به سمت تعاونی‌های جدید و نو بنیان بر پایه دانش شکل گرفته است، تلاش شده است اقدامات نوآورانه‌ای در ارتباط با این تعاونی‌ها شکل بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از این اقدامات، تأسیس مراکز نوآوری برای حمایت از تعاونی‌های نوبنیاد است که بر پایه دانش فعالیت می‌کنند و تشکیل دهندگان آن‌ها جوانان فرهیخته کشورمان هستند.

شریعتمداری در ادامه گفت: علاوه بر این تلاش شده تا روش‌های جدید تأمین مالی خرد به شکل تضمین شده از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاونی روند تأمین مالی  پروژه‌هایی که جوانان با هم به یک تولید اولیه رسیده‌اند و برای تولید انبوه نیازمند منابع مالی هستند، منابع مالی آن‌ها تأمین شود.  

وی افزود: با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی و حمایت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری‌های خرد تعاونی، تلاش شده با جلب سرمایه‌های خرد به شکل تضمین شده اصل سرمایه، امکان تأمین مالی برای فعالیت تعاونی‌ها را فراهم کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: همچنین تلاش شده است تا از منابع بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید، منابع با نرخ های ترجیحی در اختیار تعاونی های روستایی، منطق مرزی و محروم قرار گیرد. سند توسعه بخش تعاون نیز در دولت در حال تهیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 48592649500 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    باسلام خدمت همه ای کاش این توالی از این بیمه تامین اجتماعی حذف بشه نیروهای جدید به عنوان جایگزین بیان سر کار به خدا خیلی ها بیکارن