معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: استجازه مکتوب رهبری برای تعیین سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت وجود دارد.

ابلاغ استجازه رهبری به مجلس از اختیارات دولت نیست

قدس آنلاین: حسینعلی امیری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه رییس جمهور با استجازه از رهبری ، سرپرست وزارت صمت را تعیین کرده است، اظهار کرد: هفته گذشته نماینده ای در این زمینه تذکر داد و رییس مجلس تذکر را وارد دانست، اما من قبلاً به صورت حضوری به نمایندگان گفته بودم که تعیین سرپرست با استجازه رهبری بوده است.

وی ادامه داد: رییس جمهور از ظرفیت اصل۵۷ قانون اساسی استفاده کرده و در حال بررسی بهترین گزینه برای این وزارتخانه است و بعد نهایی شدن جمع بندی ها، وزیر پیشنهادی معرفی می شود. امیری با اشاره به وجود استجازه مکتوب رهبری وجود دارد، ابلاغ استجازه به مجلس شورای اسلامی مربوط به اختیارات دفتر رهبری است و اگر دفتر صلاح بداند به مجلس ابلاغ می کند. ابلاغ استجازه در حوزه اختیارات دولت نیست.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی روز گذشته با بیان اینکه دولت در معرفی سرپرست جدید وزارت صمت تخلف کرده است، گفته بود: دولت می‌گوید که برای معرفی سرپرست جدید وزارت صمت از مقام معظم رهبری اذن گرفته است که اگر واقعاً این‌گونه است، باید نامه رسمی آن را به مجلس ارائه کنند.

وی تأکید کرد: در صورتی که برای مجلس شورای اسلامی محرز شود که دولت برای تعیین سرپرست جدید وزارت صمت اذن مقام معظم رهبری را نگرفته است، از رئیس‌جمهور و سرپرست جدید وزارت صمت شکایت خواهیم کرد؛ همچنین لازم است دیوان محاسبات به این موضوع ورود پیدا کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که سرپرست جدید وزارت صمت بدون اذن رهبر معظم انقلاب فعالیت کند، این کار غیرشرعی است و هنوز برای مجلس محرز نشده که آیا دولت این اذن را گرفته است یا خیر.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.